De eerste volledige dag in Las Vegas

23 juli 2022 - Las Vegas Strip, Nevada, Verenigde Staten

Ondanks de lange reis van gisteren waren we vanmorgen allemaal rond 7 uur wakker. Eerst maar op het gemak opgestart en daarna naar Ihop voor een lekker ontbijt. Bas moet nog even bijkomen maar Tim geniet al vroeg van een lekker portie mac & cheese.

Na het ontbijt struinen we even door onze favoriete supermarkt met het excuus dat we flesjes drinken nodig hebben. Dan terug naar het hotel om te zien of onze nieuwe kamer al is schoongemaakt. Helaas nog niet. Daarom besluiten we om eerste over de strip te struinen en alvast wat sight seeing te doen. Het is bewolkt dus prima om te wandelen.

We slapen in Tuscany Suites en lopen vanaf het hotel ongeveer 2 kilometer naar de strip. Dan staan we midden op de strip en dat komt goed uit want we zijn op zoek naar Hell's Kitchen bij Ceasars Palace. Als echte toeristen duiken we ook even naar binnen om een kijkje nemen. Daarna struinen we langs en door verschillende hotels. Tussendoor even snel een Mc Donalds en weer door.

Wat ons echt negatief opvalt aan de stad is dat er overal op straat geblowd wordt. Het is, in onze beleving, echt een smerige stad geworden vergeleken met 8 jaar geleden. De bijzondere hotels maken het leuk maar je hoeft voor je gezondheid geen blokje om meer te lopen daar.

Einde van de middag houden we het voor gezien en wandelen we weer terug naar het hotel. De kamer is nog steeds niet klaar en dat is irritant want we willen niet alles uitpakken maar hebben de jongens beloofd dat ze mogen zwemmen. Dan toch maar even graven in de kofferbak naar de zwembroeken. Snel het zwembad in want om 19 uur moeten we in het MGM Grand zijn voor een spectaculaire show van Cirque du Soleil. Die kaartjes hebben we vanmiddag last minute op de strip gereserveerd met een leuke korting.

Dus na een korte maar verfrissende dip in het zwembad eindelijk de sleutel van de nieuwe kamer. Snel de boel verhuisd en weer door. Het MGM hotel lijkt niet al te ver van ons hotel te liggen maar de ingang was verder weg dan we dachten. De hotels hier zijn zo enorm dat we er toch 45 minuten flink voor moesten doorstappen. Maar we zijn op tijd en de show is werkelijk geweldig!

Na de show eten we snel een pizzapunt en dan wandelen we via de strip en de fonteinen van het Bellagio hotel terug naar ons eigen hotel. Het is al 22:30 uur als we aankomen. Snel nog even een spelletje op de Ipad, wat drinken en naar bed.

Morgen maar even wat frisse lucht buiten de stad opsnuiven!

1. Wil van Es.:
    24 juli 2022
    Geweldig mooi verhaal geniet van jullie vakantie.
  2. Dini:
    24 juli 2022
    Het zat allemaal niet mee maar we hopen dat het nu goed gaat. Fijne vakantie en lekker genieten.
  3. Edith Vink:
    24 juli 2022
    Super leuk geschreven, jammer vd minpuntjes maar mag zeker de pret niet drukken! Veel plezier!
  4. Caro:
    24 juli 2022
    Gezellie en leuk om te lezen have fun nog allemaal xx
  5. Goof en Yvonne:
    25 juli 2022
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Veel plezer