De heenreis - een hele lange dag

22 juli 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We zijn om 5 uur opgestaan en zaten keurig om 6 uur in de auto op weg naar Schiphol. Na alle verhalen wat huiverig maar we gaan het meemaken. In iedere koffer zit een tracker dus zo zien we in ieder geval waar de koffers zijn.

Keurig op tijd lopen we om 7 uur de vertrekhal in waar het aansluiten in de rij begint. Omdat we de kinderen niet online kunnen inchecken naar de USA helaas hier gelijk de eerste lange rij te pakken. Na 5 kwartier zijn we de eerste rij door en kunnen door naar de security. De rij daar is wederom lang maar dit loopt wel aardig door. Na de security hebben we zelfs nog tijd om een boekje te kopen. Keurig op tijd komen we bij de gate aan en daar begint de chaos. De vlucht die voor onze vlucht vertrekt vanaf dezelfde gate heeft vertraging door een late aankomst. Dat samen met het personeelstekort op Schiphol zorgt ervoor de we ruim 2,5 uur later vertrekken dan gepland.

Onze vlucht met United Airlines via Chicago naar Las Vegas stond gepland om 11 uur. Door de vertraging hebben we de doorvlucht gemist. Gelukkig kunnen we worden omgeboekt waardoor we dezelfde dag nog in Las Vegas zullen aankomen. We vliegen uiteindelijk met nog een overstap in Denver naar Las Vegas. Om 21.30 uur in plaats van 17:20 uur komen we aan. Hehe, eindelijk!

De auto hebben we redelijk snel gefixt dus op naar het hotel. Inmiddels zijn we wel toe aan een goede nachtrust. Jammer genoeg krijgen we in het hotel een rokerskamer die echt enorm stinkt. Nou, dat dachten we mooi niet. Het is al onvoorstelbaar dat je in zo’n kamer met kinderen gaat slapen, laat staan met de longen van Tim. Terug naar de receptie en heibel maken. Helaas geen kamer met 2 tweepersoonsbedden deze nacht. Het wordt een kingsize bed met een extra bijgeplaatst bed. Morgen van kamer wisselen en vannacht maar even doen met wat we hebben. Uiteraard is het extra bed niet 1,2,3 bijgeplaatst maar de jongens kunnen in ieder geval slapen. Om 0:45 uur wordt het bed bijgeplaatst, slaapt Daan met de jongens in het grote bed en Ray op het extra bed.

Het is hier 9 uur vroeger dan in Nederland dus langer dan 24 uur aan het reizen. Al met al een hele lange dag maar we zijn er!