Van Moab naar Bryce Canyon

12 augustus 2022 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Gelukkig scheen het zonnetje vanmorgen weer. De stortbuien van gisteravond hebben gelukkig geen grote schade aangericht op de camping of in het dorp. We zijn lekker op tijd wakker en vertrekken dus al om 9 uur van de camping. Het zal ongeveer 4,5 uur rijden zijn volgens Google maps maar wij doen er vaak langer over omdat we niet zo hard rijden.

We rijden lekker door en stoppen pas na 3 uur. Bas vraagt al een paar dagen of we een keer bij Burger King kunnen eten dus dat doen we vandaag dan ook. De airco staat er echter zo hoog dat we het eten meenemen naar de camper en zonder kippenvel lunchen. Gelukkig krijg je hier overal standaard je eten in een “bag to go” dus hoeven we geen dienbladen mee te pikken.

Na de lunch is het volgens de navigatie nog ongeveer 2 uur rijden. De gehele weg hangen er dreigende wolken in de lucht. Een half uur voordat we er zijn barst de bui los. Als we in Red Canyon aankomen (kwartiertje voor de camping) is het weer even droog maar de donkere wolken zijn nog niet helemaal weg. We bezoeken daar even het visitor center, genieten van de mooie rode rotsen en rijden dan het laatste stukje naar de camping.

We hebben een lekker plekje aan het begin van de camping. Het zwembad wordt helaas gerenoveerd maar er is ook een binnenbad dat zich in de lodge bevindt. Dat is voor morgen! Na een beetje vlooien en struinen op de camping besluiten we eind van de middag toch alvast Bryce Canyon in te gaan. Het motregent al de gehele tijd maar er komen opklaringen aan. Als we net wegrijden gaat het nog even flink regenen maar gelukkig is dat maar van hele korte duur.

In het park bezoeken we uiteraard weer eerst het visitor center. Tim heeft al een aardige verzameling stempels in zijn reisdagboek. Dan rijden we naar het uiterste puntje van Bryce en genieten we van de mooie vergezichten. Vandaag doen we alleen de uitkijkpunten, morgen gaan we flink wandelen! We rijden van boven (3000 meter) naar beneden en halverwege maken we wat te eten. We slapen nog 4 nachten in de camper (eigenlijk 5 maar de laatste nacht nemen we een hotel zodat we niet met de koffers hoeven te slepen vanaf de inleverlocatie van de camper) en proberen zo min mogelijk voedsel aan het eind van de reis over te houden. Het lijkt aardig te lukken!

Als we net willen gaan eten krijgen we opnieuw een melding van een weeralarm met risico op overstromingen. We kijken vanaf het punt waar we staan de vallei en de canyon in en zien in de verte buien hangen. Daar maken we ons geen zorgen over, we zijn meer gewend. Na het eten vervolgen we de weg naar de camping en zien onderweg nog heel veel herten lekker grazen.

Net voor het echt donker is zijn we terug. De jongens doen nog even een spelletje op de ipad en dan is het tijd om te gaan slapen. We hebben morgen een pittige maar geweldig mooie wandeling op de planning staan dus duimen dat het droog is!

1. Mark:
    13 augustus 2022