Zion National Park

15 augustus 2022 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag is een beetje rare dag. De planning was om vroeg in de ochtend met de bus naar de Riverwalk te rijden en vanuit daar de Narrows te lopen. Dat vroeg is niet gelukt want de jongens slapen lekker uit. Als Bas wakker is heeft hij hoofdpijn en voelt hij zich echt rot. Na een paar happen brood gaat hij met een paracetamol weer even lekker liggen en proberen te slapen. Hij gunt zichzelf vaak geen rust en ligt graag nog tot laat te kletsen in bed. Tijd dus om even bij te tanken.
Terwijl Bas tukt en Daan een boek leest gaan Ray en Tim even struinen bij de rivier achter de camping.

Als de mannen weer terug zijn ontwaakt ook Bas. Hij voelt zich gelukkig weer helemaal het mannetje dus we kunnen op pad. Inmiddels is het wel al einde ochtend en vanmiddag worden er buien voorspeld dus het is even afwachten hoever we komen. De rangers adviseren om niet de Narrows in te gaan omdat er kans is op floods. We besluiten om de riverwalk te lopen en dan ter plekke even in de rivier te vlooien als dat veilig is. Ray en Tim hebben in de ochtend nog een wandelstok uit de rivier gevist dus bepakt met 4 wandelstokken, broodjes, chips, snacks en veel drinken vertrekken we met de shuttle bus.

We lopen een stuk over het onverharde pad langs de rivier omdat het verharde pad ontzettend druk is. Wat een verschil met 8 jaar geleden! Als we bijna bij het eindpunt van de trail zijn picknicken we op een grote rots aan de rand van de rivier. We besluiten dan om een klein stukje de Narrows (de canyon aan het einde van de riverwalk) in te lopen. In de rivier zitten schadelijke algen maar zolang we niet zwemmen en niet met natte handen aan ons gezicht zitten moet het te doen zijn. De jongens hebben de grootste lol om de snelstromende rivier te trotsteren en waden op het gemak door het water. We zijn nog maar een paar honderd meter onderweg als de lucht betrekt en de onweer in de verte klinkt. Dat is voor ons het signaal om terug te gaan. Onweer en water is al gevaarlijk en de rivier stroomt al snel dus helaas einde van de pret.

We stoppen nog even op de rots waar we eerder hebben gepicknickt en kijken het weer nog even aan. Het wordt echter steeds donkerder en het begint ook hard te regenen. Het is tijd om terug naar de bus te lopen. Helaas lagen de regenjassen nog in de camper en de riverwalk is ongeveer 3 km lopen dus  we zijn wat nat bij terugkomst.

Tim heeft het ondertussen helemaal gehad met alles en duikt in de camper in zijn slaapzak met zijn ipad. Ook Bas maakt het zich gemakkelijk met zijn scherm terwijl Daan en Ray alvast het overgrote deel van de spullen inpakken.

Na het eten wordt het gelukkig weer even droog en doen we buiten nog wat spelletjes. Er mag (logisch na alle regen) weer een kampvuur worden gemaakt in het park. Hoewel we zelf geen hout meer hebben liggen er nog half verbrande stukken hout in de vuurkorf. Dat, samen met de kooltjes van de laatste bbq en het karton uit de camper, zorgt toch nog even voor een lekker vuurtje.

De camper leveren we overmorgen in maar morgen vertrekken we al naar Las Vegas waar we 2 nachten in een hotel slapen. Dat geeft ons ruim de tijd om de boel weer goed in te pakken en te genieten van een hotel met airco en zwembad. De hoge temperaturen in Las Vegas zijn niet te doen in een camper. Gekke idee dat dit onze laatste nacht in de camper is!

1. Oude ome govert:
    17 augustus 2022
    Tim is in z'n element met al die wilde bos panelen.