Bryce Canyon

13 augustus 2022 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Vandaag is het ons gelukt om op tijd op pad te gaan! Strak om half 9 koppelen we los en vertrekken we van de camping. Je kunt vanaf de camping een shuttle bus nemen naar het park. We kiezen ervoor om wel zelf met de camper naar het park te rijden omdat we dan alles lekker bij ons hebben. Tussen 8 uur in de ochtend en 8 uur in de avond mag je in een groot deel van het park niet parkeren met een camper. Dit om drukte op parkeerplaatsen te vermijden. We parkeren de auto op de parkeerplaats bij het visitor center en gaan daar eerst op ons gemak ontbijten. Haha, daarom waren we dus zo vroeg al klaar!

Na het ontbijt pakken we de rugzakken in met oa regenjassen. De weersvoorspelling is een graag of 20-22 en kans op regen. Het is een prima temperatuur om te wandelen en we hebben een lange tocht uitgestippeld. De rugzak zit uiteindelijk propvol met chips, koek, snoep, snacks en natuurlijk een berg drinken. Om bij het beginpunt van de wandeling te komen nemen we de shuttle bus tot Sunset point. Vanaf hier wandelen we een leuke en afwisselende route de canyon in en verder door over de bodem. Het zonnetje breekt ook een beetje door, altijd leuk voor de foto's.

Als we halverwege zijn picknicken we even op een paar stenen en boomstammetjes. Dan komt het zware deel van de trail, terug naar boven! Het begin is nog aangenaam maar al snel gaan we steil en zigzaggend omhoog. We komen gelukkig ook hier weer mooie punten tegen die meer dan fotowaardig zijn. Moe maar voldaan bereiken we 3 uur later weer de rim van de canyon.

We wandelen door naar een lodge en schuiven daar aan bij een buffetrestaurant. We hebben allemaal trek dus tijd om de maag even goed te vullen. Vanaf de lodge nemen we de shuttle bus terug naar de parkeerplaats. Het rommelt intussen in de verte van de onweer en we besluiten om buiten het park Mossy cave en de waterval te bezoeken (wandeling van ongeveer 2 km). Als we daar aankomen bij de parkeerplaats onweert het iets harder. We blijven daarom nog even lekker in de camper hangen en wachten even het weer af. Na ongeveer een half uurtje lijkt de onweer de andere kant op te trekken en durven we het aan om weer te gaan wandelen.

De trail naar de grot loopt ook weer steil omhoog. De jongens hadden verwacht echt in een grot te kunnen klimmen en lopen maar het is helaas alleen een uitkijkpunt. Enigszins teleurgesteld lopen ze daarom terug naar beneden. Daar stroomt een riviertje dat je kunt volgen naar een kleine waterval. Bas ruikt zijn kans en loopt dwars door de rivier naar de waterval. Hij heeft de grootste pret terwijl wij proberen redelijk droog over te komen. Bij de waterval maken we mooie foto's en dan begint het toch weer wat harder te waaien. Een mooi excuus om Bas uit het water te vissen en terug naar de camper te wandelen.

We rijden richting de camping en parkeren bij het hotelgebouw. Tijd om te zwemmen! Het zwembad is voor hotelgasten en heeft geen omkleedruimte (of wij hebben deze gewoon niet gevonden). Dus in de camper badkleding aan en dan lekker het zwembad in (de mannen, Daan blijft bij de spullen want er zijn ook geen kluisjes). Na het zwemmen eten we een snelle hap bij de snackbar van het dorp en dan is het tijd voor een laatste kampvuur. Het park waar we morgen heen gaan heeft een fire ban dus we maken vandaag lekker al het hout op. Een mooie gelegenheid om Bas zijn schoenen alvast wat te drogen (zijn zo zeiknat dat dat nog wel even zal duren).

Morgen reizen we door naar Zion waar we op een camping zonder faciliteiten staan, dus ook geen wifi of zwembad (maar wel heel veel herten).

1. Wil van Es.:
    14 augustus 2022
    Hahaha dat is echt wat voor bas. Maar wel erg mooi wat jullie allemaal mee maken.en ook de fotoos erg mooi hoor.
  2. Dini:
    14 augustus 2022
    wel avontuurlijk allemaal en mooie foto's