Canyonlands & Death Horse Point State Park

11 augustus 2022 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag even iets minder druk programma. We gaan naar Canyonlands, ongeveer een uurtje rijden vanaf de camping. Zoals gebruikelijk vertrekken we rond half 10 van de camping.

Het park ligt boven de 2000 meter dus het is er iets minder warm dan de dag ervoor in Arches. Eerste stop is uiteraard het visitor center. Dit biedt ons niet veel nieuws behalve nieuwe stempels voor Tim. Het park bestaat uit 3 verschillende delen. Wij bezoeken Island in de Sky. Een plateau vanwaar je diverse uitkijkpunten hebt over de canyons en een aantal trails. Als eerste bezoeken we Mesa Arch. Dit is niet de grootste arch die we deze vakantie zien maar wel een met een geweldig uitzicht als je er doorheen kijkt. Achter de arch is namelijk een gigantische afgrond de canyon in. Na een korte wandeling en heel veel foto's gaan we terug naar de camper. We stoppen nog bij een aantal mooie uitzichtpunten maar zijn allemaal een beetje gaar van de afgelopen dagen in de hitte en de vele mooie dingen die we al gezien hebben. We zoeken een mooie parkeerplek met uitzicht en lunchen in de camper.

Als we terugrijden naar beneden maakt Bas het zich gemakkelijk en doet even een powernap. Wij rijden rustig door, maken nog meer foto's en vervolgen de weg naar Dead Horse State Park waar het veel warmer is dan in Canyonlands.

Daar aangekomen ontwaakt Bas en kunnen we een paar korte wandelingen maken. Wederom mooie uitzichtpunten en weer heel anders dan Canyonlands. De jongens rennen over de rotsen om energie kwijt te raken en dan is het alweer einde van de middag.

We besluiten naar de camping terug te rijden zodat de jongens daar nog even kunnen zwemmen voor het eten. Onderweg tanken we zodat dat morgen niet hoeft en halen we vers brood voor het ontbijt. Het plan is om de camper lekker aan het stroom te zetten met de airco aan. We kunnen van hier makkelijk lopen naar diverse restaurantjes en dan slapen we lekker in een coole camper.

Als de jongens net een kwartiertje in het zwembad liggen gaat het in de verte onweren. Dus jongens weer uit het water en terug naar de camper. We hebben inmiddels ook de wasmachine aangezet voor het laatste wasje van deze vakantie, met de gedachte dat we de shirtjes lekker in de zon konden drogen. De donkere lucht ziet er steeds dreigender uit dus de gehele was gaat in de droger en we zien wel hoe het eruit komt.

Dan komt op onze telefoons een weeralarm binnen. Er wordt gewaarschuwd voor noodweer. Dat hebben we al eerder gehad maar toen kwam er gelukkig niks. Nu hangt de donkere lucht recht boven ons en lijkt er meer te gaan gebeuren. De camping heeft een gedeelte dat aan een klein kreekje ligt waar je normaal een beetje kunt pootje baden. Als de eerste windvlagen en dikke druppels vallen wordt het lager gelegen gedeelte direct ontruimd (er is gelukkig plek zat dus iedereen is op tijd veilig verhuisd) en wordt iedereen gevraagd naar binnen te gaan. De bui barst los, dikke druppels, rukwinden en onweer. Ons plan om buiten de deur te eten wordt even aangepast. Gelukkig hebben we nog noodrantsoenen in de vriezer dus eten we gebakken aardappeltjes met appelmoes, mais, worstjes, hamburgers en brood. Best gevarieerd en gelijk wat restjes opgemaakt!

Het weeralarm wordt nog een keer verlengd en duurt nu tot half 12 vanavond. De jongens vermaken zich met een dvd van Police Academy die we onderweg gescoord hebben, tot de dvd speler de geest geeft. Dan maar even op de ipad. Het kreekje achter de camping is inmiddels een snel stromend riviertje geworden waar de politie ieder uur polshoogte komt nemen en tussen de buiten door heeft Ray nog even de was opgevist uit de laundry.

Zoals de jongens steeds roepen: Het is nooit saai als de Op den Kelders op vakantie gaan!

Morgen hopen we vroeg weg te kunnen want we hebben dan de langste reisdag (muv de vliegreis uiteraard) voor de boeg. We reizen morgen van Moab naar Bryce. Als het meezit zijn we er binnen 5 uur. Maar eerst zien dat we de nacht droog doorkomen want het rommelt en regent nog steeds.

1. Caro:
    12 augustus 2022
    Dat is ff schrikken zeg dat noodweer brrr. Begrijp dat de vakantie er alweer op zit. Alvast een heeeeele goede terugreis. 💋💋