Valley of Fire

24 juli 2022 - Valley of Fire State Park, Verenigde Staten

Vanmorgen eerst maar even een beetje uitgeslapen want dat hadden we nodig. Rond 10 uur was iedereen weer fris en fruitig en konden we op zoek naar een ontbijtje. In de supermarkt dichtbij een pot chocopasta, mes en brood gescoord en snel even eten op de parkeerplaats. Daarna op weg naar Valley of Fire.

We rijden op ons gemak en komen rond de middag (jaja, handig op het heetst van de dag) aan bij het park. Het is er, zoals de naam al doet vermoeden, schroeiheet! Diverse hikes zijn afgesloten vanwege de hitte. Op het warmst van de dag was het vandaag 44 graden. We bezoeken eerst het visitors center zodat we zien wat we kunnen verwachten. Daarna rijden we met de auto de mooie route door het park. Onderweg zien we veel mooie kleurschakeringen die op de foto's niet eens in de buurt komen van de werkelijkheid.

We proberen een keer een stukje te wandelen naar een oude filmset maar bedenken ons al na 50 meter. Met deze warmte is het niet te doen. Er staan een paar picknicktafels in de schaduw waar we crashen en een lunch eten van opgewarmde broodjes en chips. Honger heb je niet echt maar dorst des te meer. Na de lunch rijden we verder langs alle bezienswaardigheden en maken mooie foto's op de uitzichtpunten en soms zelfs gewoon vanuit de auto. De warme wind maakt dat het lijkt alsof je continue in een fohn staat te kijken.

Er is toch 1 wandeling die we wel willen proberen te maken en dat is een wandeling naar rotstekeningen. Gelukkig komen we die al snel tegen en keren we halverwege de trail weer om richting de airco van de auto. Dan snel terug naar het visitors center om de water- en limonadevoorraad weer aan te vullen. Het laaste deel van het park dat we nog niet hebben gezien doen we dan ook gewoon met en vanuit de auto. Niet te doen!

Rond half 4 houden we het voor gezien en rijden we op het gemak terug naar het hotel. Tijd voor een duik in het zwembad. Na het zwemmen op naar Ihop om te eten. Daarna nog even relaxen met een spelletje op de Ipad en dan is het echt tijd om weer lekker het bed in te duiken. Ook vandaag zijn de jongens na 5 minuten al diep in slaap. Een warme maar mooie dag :-)

1. Shirley:
    27 juli 2022
    Mooi daar zeg! Maar wat een hitte, jammer maar gelukkig ook met de auto te doen.