Vancouver

20 juli 2017 - Vancouver, Canada

We worden wakker van de regen op de camper. Gelukkig is het pas 8 uur en hebben we geen haast. Het is al snel droog en na het ontbijt gaan we naar de receptie om onze verhuizing te regelen. De site waar we heen moeten is nog niet vrij en of we om 11 uur na de check out terug willen komen. Nou, dat gaan we mooi niet doen want dan willen we al onderweg zijn. Er is al een plek vrij die verder van de receptie af ligt en die nemen we. Geluk bij een ongeluk want deze plek is veel ruimer dan de plek hiervoor. Het is een beetje hutjemutje camping maar als we niet te ver naar achteren rijden dan kunnen we achter de camper op een grasveldje zitten aan de picknicktafel. Na de verhuizing besluiten we naar Vancouver Downtown te gaan. We twijfelen nog even of we niet toch de Suspension Brigde of Lynn’s Canyon moeten doen maar boven de bergen hangen de regenwolken nog. Dus nee, we gaan echt naar de stad. De bus stopt nagenoeg voor de deur van de camping maar we halen eerst dagkaarten voor het openbaar vervoer bij het winkelcentrum in de buurt. Daarna stappen we op de bus. We kijken niet waar de bus heen gaat en rijden al snel in de stad. Geen idee waar we eruit moeten maar een medepassagier wijst ons de weg zodat we bij het visitors centre uitkomen. Hier halen we een kaart van het ov zodat we een beetje weten waar we heen moeten. Dan halen we kaartjes voor Fly Over Canada. We zijn pas over een uur aan de beurt dus gaan eerst even lunchen in de foodcourt. Dan snel terug en in de rij. Wat een gave ervaring is de Fly Over. Het lijkt alsof je aan het vliegen bent over Canada terwijl je in je stoel zit. Het is zo levensecht dat Bas er een beetje bang van wordt. Na de film zien we de regenwolken onze kant opkomen en besluiten we naar de andere kant van de stad de rijden met een trolleybus. We gaan naar Granville Island en struinen over de kids market. Daar kopen we de allerduurste dropjes ooit in een klein Hollands dropwinkeltje maar ze zijn wel echt onwijs lekker. Dan nemen we de False Creek Ferry en laten ons opnieuw in een andere uithoek van de stad afzetten. We eten een ijsje en stappen op de bus naar Stanley Park. Dit is onze laatste stop want Tim wil graag de totempalen zien. Omdat het park zo groot is en het openbaar vervoer niet in het park komt lopen we een paar kilometer (omdat we eerst de verkeerde kant op gingen) maar de jongens klagen nog niet en stappen dapper door. Als we bij de totempalen aankomen is de energie op en krijgen we hen met moeite weer terug bij de bus. Het is ondertussen dan al na 7 uur dus dat is niet gek. We maken een overstap op de bus naar de camping, halen een afbakpizza bij de supermarkt en crashen in de camper. Voor deze keer eten de jongens met een filmpje op de ipad aan tafel. Dik verdient na vandaag!

Morgen nemen we de boot naar Vancouver Island en beginnen we aan onze laatste vakantieweek.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tam Dubbeling:
    21 juli 2017
    Hahahaha ik had het gisteren ook over dropjes die we niet bij ons hadden . Gelukkig waren ze erg lekker. Have fun nog de laatste week.
  2. Anja:
    22 juli 2017
    Wat een leuk verhaal, veel gezien op 1 dag. en dan de boy's die het zo goed doen.
    De dropjes en pizza gingen er vast lekker in.

Vr gr Anja