Ucluelet

26 juli 2017 - Ucluelet, Canada

Omdat het in de ochtend steeds heel zachtjes regent gaan we eerst langs het visitors centre voor onze wifi. We zijn echte Hollanders en zoeken steeds gratis wifi. We uploaden onze reisverhalen en foto’s en bellen even via What’s app de boodschappen voor het weekend door aan het thuisfront. Daarna vertrekken we naar Tofino om door het dorpje te struinen. We hebben geluk en vinden gelijk een parkeerplek voor de camper. Ondertussen is het droog en knapt het aardig op. Het dorp stelt niet zo heel veel voor dus na een rondje halen we donuts en muffins voor de lunch en broodjes voor het ontbijt van morgen. We picknicken in het park bij de speeltuin maar de donuts zijn niet echt heel lekker dus de jongens eten de broodjes van het ontbijt van morgen vast op. Ach ja, als je buik maar vol zit!

Na de lunch rijden we naar de Pacfiic Rim. Dit is de weg tussen Tofino en Ucluelet. Hier hebben we nog een aantal dingen die we willen zien. Het eerst strand dat we bezoeken is Long Beach. Dit strand werd ons aangeraden door andere Nederlanders die we onderweg zijn tegengekomen. Het is inderdaad een  mooi breed strand maar verschilt niet zoveel van het strand waar we gisteren geweest zijn. Tim rent even door de golven en dan gaan we door. We willen nog een trail lopen door het regenwoud maar als we bij de parkeerplaats aankomen zien we dat dit niets gaat worden met onze grote camper. Jammer voor ons, jongens blij dat ze niet hoeven te lopen! Onze volgende stop is het visitors centre van Kwisitis. We zitten hier in een indianengebied en bij dit centre wordt op een leuke manier van alles uitgelegd over het leven van de first nations en de manier waarop zij van de oceaan leefden. Vanaf hier loopt ook een trail naar South Beach. Dit is een klein strand dat alleen te voet te bereiken is. Overal onderweg staan waarschuwingsborden dat we in een wolvengebied lopen. Omdat het ons veiliger lijkt deze dieren niet tegen te komen wandelen we met een rammelende berenbel aan de tas. Voordat we bij South Beach aankomen komen we eerst langs Lismer Bay. Er leggen grote schelpen en rotsen op het strand  dus de jongens leven zich lekker uit. Ze balen als we verder willen maar dat zijn ze snel vergeten als ze zien hoe waanzinnig mooi South Beach is. We zijn zelfs lange tijd bijna de enigen op dit strand. Ray en Tim wagen zich in de golven en na een tijdje is zelfs Bas enthousiast. Wel maar tot de knieën want zo warm is het niet en er staat een flinke onderstroom. De golven zijn soms zo hoog dat Tim alsnog tot aan zijn kruis nat is. We drogen lekker op tegen de rotsen en voor we het weten zijn we 2,5 uur verder en zitten we weer in de camper.

Terug op de camping maken Tim en Ray weer een lekker kampvuurtje en eten we pizza bij het vuur. Mooie afsluiting van onze laatste nacht in de camper. Morgen vertrekken we naar de ferry die ons terug naar Vancouver brengt en slapen we in een hotel zodat we alle tijd hebben om in te pakken voor de terugreis van vrijdagavond.

1. Tam Dubbeling:
    28 juli 2017
    Boodschappen gehaald en in de koelkast gezet voor jullie.