Richmond - Amsterdam

28 juli 2017 - Vancouver International Airport, Canada

Vandaag komt er dan echt een einde aan onze fantastische reis. Ray heeft eerst de allerlaatste spullen uit de camper gehaald terwijl Bas lag te genieten van een lekker warm bad. Bij het ontbijt hebben we dus een mix van hagelslag, duo penotti en nutella met brood en pannenkoeken van het hotel. Rond half 10 rijden we, na de allerlaatste rit in ons huis op wielen, het terrein op van Canadream. De camper wordt geïnspecteerd en binnen regelen we het papierwerk. De bus die ons terug naar het hotel moet brengen zit helaas vol. We kunnen een uur wachten maar kiezen er dan voor om met de taxi terug te gaan. Tenslotte moeten we ook van onze Canadese dollars af en zo houden we meer tijd over voor andere dingen.

Terug in het hotel gaan we nog even zwemmen en bubbelen in het postzegelzwembad. Eindelijk een goed verwarmd zwembad! De jongens leven zich even helemaal uit. De lunch slaan we over want we hebben nog zoveel te snacken en we moeten vroeg eten op het vliegveld. Na het zwemmen douchen we allemaal nog even snel en dan is het tijd voor de laatste uitdaging; De verdeling van spullen in de koffers zodat we netjes onder de 23 kg per koffer blijven. Om 2 uur checken we uit en stappen we in de airport shuttle. Een gezellige dame kletst ons de oren van het hoofd en brengt ons naar de luchthaven.

Als we aankomen op het vliegveld worden we gelijk weer overvallen door alle Aziaten die daar lopen. Alles is zowel in het Engels als in het Chinees aangegeven. De chauffeuse vertelde ons in de bus dat er veel geïnvesteerd wordt in Canada vanuit Azië en vandaar de grote stroom reizigers uit Azië. We droppen de koffers en gaan alvast door de douane. Het vliegveld is redelijk overzichtelijk en de jongens vinden al snel een speelhoekje en een groot schaakspel. Als we iets gegeten hebben maken we de laatste dollars op aan drinken en een snoepje voor onderweg en dan is het al tijd om te gaan.

Het vliegtuig zit redelijk vol dus helaas geen extra stoelen deze vlucht. De jongens instaleren zich en na een uur of 3 vliegen gaan ze lekker slapen. De fly legs up is echt een aanrader. Daarmee hebben ze een lekker bedje en kunnen ze lekker tukken. Ongeveer 1,5 uur voor de landing zijn ze allebei weer wakker. De vliegtuigmaaltijden zijn niet aan de jongens besteed dus eten ze crackers en honingrondjes die we zelf meegenomen hebben. Dan zijn we eindelijk rond 12 uur in Londen en kunnen we even goed de benen strekken. We hebben 4 uur de tijd om naar de andere kant van de luchthaven te komen. We hebben 2 rugzakken en 2 trolleys als handbagage. Dat is wat veel maar een van de trolleys hebben we op de heenreis gebruikt voor Tim zijn dieetdrankjes. Daarom vragen we bij de balie van British Airways hoe vol de vlucht zit en of we de trolleys gratis mogen inchecken. De vlucht zit zo goed als vol dus BA is blij dat we de trolleys als ruimbagage willen afgeven. Dat scheelt ons ook slepen met spullen dus zij blij, wij blij! Omdat we iedere verre reis via Londen vliegen weten de jongens inmiddels precies wat er op Heathrow te doen is. We ontbijten eerst bij het giraffenrestaurant en gaan daarna even spelen bij de binnenspeeltuin. De tijd gaat best snel voorbij en voor we het weten zitten we weer in het vliegtuig voor het laatste stukje. Om 6 uur in de avond landen we op Schiphol. Wat een drukte daar bij de bagageband. Er komen zoveel vluchten tegelijk aan dat we rond 5 andere vluchten bij dezelfde bagageband op de koffers staan te wachten. Het duurt dus even voordat alles er is maar we hebben tenminste alle bagage! Daarna snel met de bus naar P3 en lekker naar huis. In de stromende stortregen komen we thuis aan dus voordat alle koffers binnen staan zijn we zeiknat geregend. We eten nog even een boterham en gaan dan lekker slapen.

Het blijft een raar idee dat we vrijdagochtend in Canada opgestaan zijn en pas zaterdagavond thuis zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caro: