Vancouver - Nanaimo

21 juli 2017 - Nanaimo, Canada

Iedereen was moe van gisteren dus de jongens slapen heerlijk uit tot half 9 en wij dus ook. We starten op ons gemak op en vertrekken rond 11 uur van de camping. Het is ongeveer een kwartiertje rijden naar Horseshoe Bay vanwaar de boot vertrekt naar Nanaimo op Vancouver Island. Als we aankomen zien we rijen vol auto’s en het duurt dan ook wel even voor we bij de toll boot zijn. Gelukkig hebben we gereserveerd en kunnen we doorrijden tot bijna vooraan de rij. Het duurt nog een uurtje voordat de boot vertrekt maar beter te vroeg dan te laat. Dan is het tijd om in te laden, wat een grote ferry en wat gaan er veel auto’s mee! Na het parkeren verkennen we het schip. We waaien eerst een beetje uit op het zonnedek, nou ja zon… Het regent maar we zitten overdekt. Als we de haven uit zijn gaan we naar een van de 5 restaurants aan boord en lunchen we voor het raam. De overtocht is maar 1 uur en 40 minuten dus voor we het weten, rond half 3, mogen we de auto weer in en rijden we Vancouver Island op. Helaas regent het nog steeds dus regenjas aan, even boodschappen doen en op naar de camping. Ook hier geldt een verbod op kampvuren maar gelukkig is er een strandje op loopafstand en een speeltuin met trapveldje praktisch tegenover de kampeerplaats. Ondertussen is het gelukkig weer droog. We vermaken ons prima en genieten van de mooie omgeving van de camping. We hebben een lekkere ruime plaats midden in het bos.

Na het eten doen we nog wat spelletjes en dan is het tijd om de modder van de kinderhoofdjes te wassen. Vooral Bas is helemaal in zijn element nu hij lekker heeft kunnen modderen op het strandje. Morgen een lange rit naar bijna het puntje van het eiland: Telegraph Cove.