Nanaimo - Telegraph cove

22 juli 2017 - Telegraph Cove, Canada

Omdat het een lange rit is vandaag vertrekken we op tijd. In ons geval is dat rond 10 uur. De jongens slapen hier lekker uit! Volgens de navigatie is het ongeveer 4 uur rijden maar onze ervaring is dat wij er op de een of andere manier altijd langer over doen. Na 2 uur rijden komen we aan bij Campbell River. Hier tanken we en halen we bij de supermarkt eieren voor de lunch. We eten even in de camper. Het regent al de hele dag dus echt zin om benen te strekken buiten hebben we niet. Daarom rijden we na het eten gelijk verder. Het tweede stuk van de rit gaat door de bergen. De bewolking hangt zo laag dat we de wolken over de bergen zien trekken. Was een mooi gezicht!

Onderweg moeten we nog vol in de ankers omdat er een beer de weg over rent. Gelukkig rijdt er bijna niemand op deze weg en besluit baby beer om aan de rand van de weg te blijven wachten anders hadden we deze vol geraakt. Iets meer op onze hoede rijden we verder. Rond 4 uur rijden we de camping op. We hebben wederom een mooi plekje in het bos. We sluiten alles aan, strekken de benen en hebben even een droog momentje. Rond etenstijd lopen we de weg weer af naar beneden. Het is ongeveer 10 minuten lopen naar het dorp. Het dorp is 1 boardwalk lang en stelt weinig voor. Maar het is zo schattig klein met leuke kleine huisjes dat het ook weer heel schattig is. We willen eten in het enige restaurant van het dorp. Als we aan tafel gaan krijgen we de menukaart die speciaal is opgesteld voor als er geen stroom is. Dat heeft ook wel weer wat! Bovendien staat er vandaag zalm van de bbq op de kaart en daar heb je geen stroom voor nodig. Ray en Daan eten met smaak een lekkere verse vis. De jongens moeten zich vandaag maar even aanpassen. Gelukkig kun je pasta koken zonder stroom dus ook Tim is blij. Jammer voor Bas, hij moet het even doen met een broodje hamburger zonder patatjes. Als we net ons eten hebben valt ook de generator uit dus eten we in het donker. De koks koken stug door bij kaarslicht. Als we na het eten net uit het dorp lopen gaat overal het licht weer aan, de stroom doet het weer.

Onderweg naar boven zien we opeens een beer aan de kant van de weg bij een container snuffelen. Gelukkig zijn alle containers bearproof dus hij komt er niet ver mee. Omdat hij best dichtbij is maken we een beetje geluid in de hoop dat hij verder het bos in trekt. Hij wordt er alleen maar nieuwsgierig van en gaat even staan om ons te bekijken. Ray maakt snel foto’s en dan gaan we er luid zingend vandoor. Morgen toch maar de berenbel weer mee want dit wat toch iets teveel van het goede.

Terug in de camper doen we nog wat spelletjes en dan is het tijd om te gaan slapen.

1. Oude ome govert:
    25 juli 2017
    Jammer dat het weer op zijn engels is. Ondank dat, komen de foto's stralend over en het plezier spat van mijn schermpje.
  2. Dini:
    25 juli 2017
    geweldige foto van die beer bij de container. wat zien jullie een hoop mooie dingen.
  3. Shirley:
    26 juli 2017
    Haha geweldige ervaring toch eten in het donker! Best spannend zo met die beer :-)