Telegraph Cove

23 juli 2017 - Telegraph Cove, Canada

Ja, de zon schijnt op zondag! We hebben vanmiddag een tour geboekt. We gaan whale watchen en op zoek naar orka’s en walvissen. Omdat we pas om 1 uur uitvaren hebben we de hele morgen nog te besteden. We draaien nog even een paar wasjes en de jongens spelen op  de camping. Net als alles onder controle lijkt komen de mannen kletsnat terug van de beek. Ze hebben een dam gebouwd maar het niet geheel droog gehouden. Dus omkleden, snel nog een boterham en dan naar het dorp.

De boot zit best vol, ongeveer 40 passagiers maar toch is het allemaal prima te zien. Als we net de haven uit zijn zien we al de eerste dolfijn langs de kant van de boot springen. Als we ongeveer 20 minuten gevaren hebben zien we de eerste orkafamilie. Wat is dit gaaf zeg! Normaal zie je dat alleen op tv en nu staan we ons real life te vergapen. We volgende de orka’s een stukje en zien dan nog een tweede familie. De kapitein laat weten dat we de eerste groep van dit jaar zijn die zoveel orka’s bij elkaar zien. Na een uurtje varen we verder en gaan we op zoek naar andere dieren. We zien nog zeeleeuwen, zeehonden, adelaars en uiteindelijk ook walvissen. Supermachtig om eerst een fontein te zien, daarna het grote lijf en tenslotte lijkt het alsof hij zwaait met zijn staart als afscheid. Iedere 5-10 minuten komt de walvis opnieuw boven en genieten we weer. Na 3,5 uur varen komen we moe maar voldaan weer terug in de haven. We kunnen onze warme kleren weer uit en genieten van het zonnetje.

Op de camping eten we even en dan lopen we nog een hele kleine wandeling naar een strandje. We denken zand te vinden maar komen in plaats daarvan op een groot stenenstrandje. Maakt voor de jongens niets uit want die bouwen gewoon weer een nieuwe dam met stenen. Tenslotte zeult Ray een boomstam over het strand om een brug te bouwen en gaat hij nog even op de circustoer met Bas. Terug op de camping spelen de jongens nog even in de speeltuin en dan is het tijd om te douchen en te slapen. Zeelucht doet hen goed want we horen geen geluid meer als ze in bed liggen.

1. Yvonne:
    25 juli 2017
    Super dat jullie zoveel dolfijnen, orka's en zelfs walvissen hebben gezien. Wel een hele belevenis die jullie meemaken. Groetjes
  2. JP:
    25 juli 2017
    Cooolio! Die zie je er volgens mij niet dagelijks.
    Ik heb jullie reis tot nu toe redelijk gevolgd, gaaf hoor. Veel plezier in de laatste dagen.

Groet JP
  3. Tam Dubbeling:
    Super gaaf hoor!
  4. Dini:
    25 juli 2017
    Wat gaaf allemaal. En wat zien die ijsjes er lekker uit. groetjes x
  5. Shirley:
    26 juli 2017
    Geweldige ervaring he? Mooie foto's ook