Telegraph Cove - Cambell River

24 juli 2017 - Campbell River, Canada

Omdat Telegraph Cove geen geheimen meer heeft voor ons vertrekken we rond 10 uur richting Campbell River. De rit duurt ongeveer 2,5 uur en onderweg maken we nog een stop om te plassen en benen te strekken. Rond 13 uur komen we aan bij Walmart waar we eerst lunchen bij Mc Donalds. Daarna struinen  we de hele winkel door en doen nog een paar boodschappen.

We slapen niet in de stad zelf maar hebben weer een plekje in het bos, tussen de beren, gereserveerd. De nacht slapen we in Elk Falls Provincial Park. De camping staat al aangegeven maar toch rijden we de ingang voorbij. Ongeveer 2 km verderop begint een trail naar de waterval en een korte suspension bridge. Er is plek genoeg op de parkeerplaats dus daarom lopen we eerst de wandeling. De waterval is opnieuw indrukwekkend en stort diep de canyon in. De brug valt goed in de smaak bij Bas die erop springt en rent. Tim is iets minder enthousiast en wil gewoon rustig lopen. Hij wacht geduldig tot Bas is uitgerend en loopt er dan rustig achteraan. We zien mensen die nog veel banger zijn en zich vastklampen aan de leuningen. Als de jongens uitgeraasd zijn rijden we terug naar de camping. We hebben een mooie grote plek aan een beek. Er zijn geen voorzieningen maar we hebben alles bij ons dus we redden ons wel.

De mannen kleden zich snel om, doen waterschoenen aan en zijn al snel drijfnat van het poedelen in de beek. We eten in de camper want we zijn inmiddels zover dat we restjes op moeten maken dus iedereen eet iets anders. Na het eten nog even lekker voetballen en spelen, spelletjes in de camper en dan lekker naar bed.

1. Tante maartje:
    27 juli 2017
    heerlijk door de beek te struinen het water was zeker wel koud?groetjes