Kelowna - Vancover

19 juli 2017 - Vancouver, Canada

Onder het motto “ben je Hollander of niet” blijven we tot check uit tijd van 11 uur lekker op de camping hangen. De jongens slapen goed uit dus de ochtend is zo voorbij. In de planning staat dat we ergens in de buurt van Hope willen overnachten. We besluiten om gewoon te gaan rijden en dan proberen verder dan Hope en meer in de buurt van Vancouver te komen. Onderweg stoppen we in een gehucht voor de lunch waarna we nog een spelletje frisbee spelen in een park. Als we bij Hope aankomen hebben we de keus uit 2 wegen richting Vancouver. Onderlangs over de snelweg of bovenlangs over een scenic byway. Volgens de dame van het visitors centre in Hope heb je op beide routes campings en moet overnachten geen probleem worden. Vol goede moed gaan we op weg en nemen de byway. We willen op een uurtje van Vancouver proberen uit te komen zodat we morgen maar een klein stukje hoeven te rijden.

Helaas zit het niet helemaal mee en belanden we achter een ongeluk waardoor de weg wordt afgesloten. Na ruim 40 minuten gaat alles weer rijden en kunnen we verder. We missen de afslag naar het meer waar een camping zit en besluiten dan de volgende maar te nemen. Pech voor ons maar er komt geen volgende…. We bellen een camping iet dichter bij Vancouver maar deze zit helaas vol dus dat is ook geen optie meer. Ondertussen is het 7 uur geweest en zitten we al in de buitenrand van Vancouver. Op een parkeerplaats bellen we de camping waar we morgen al een reservering staan. Maar goed dat we bellen want om een of andere reden is onze reservering voor morgen nergens terug te vinden ook al hebben we een email ter bevestiging. Er is nog plaats vandaag en morgen dus op naar Vancouver. Het is nog ongeveer een uurtje rijden en de navigatie brengt ons dwars door het centrum van Vancouver. Goh, hebben we dit niet al eerder gehad tijdens onze vorige reis in San Francisco???
We laten ons niet kennen en rijden stug door. Om 8 uur komen we eindelijk aan bij de camping. Wat blijkt daar? Er is zojuist een systeemstoring geweest en onze reservering is niet meer terug te vinden. We laten ons niet wegsturen en krijgen uiteindelijk een plek voor een nacht maar moeten morgenochtend van plek wisselen. Het is niet ideaal maar we zijn blij dat we in ieder geval iets hebben. We fabriceren van restjes snel een avondmaal en laten de jongens nog even uitrazen. Om 10 uur zijn we allemaal gaar en gaan we lekker tukken. We zien het morgen allemaal wel weer!

1. Oude ome govert:
    21 juli 2017
    Wat een verhaal . In FRANKRIJK was het op sommige campings het zelfde. Nederlanders hadden in Frankrijk geen voorrang. Het maakt het spannend. Respect voor de kids, wat een uithoudingsvermogen. Bravo.
  2. Shirley:
    21 juli 2017
    Daar stond Daan dus even haar rode kleur naar boven te halen Dit keer van woede, terecht hoor!
  3. Tante maartje:
    22 juli 2017
    Hallo alle 4wat een heerlijke reis is het ,en de jongens doen het ook zo
    goed.
    Alles staat nog op mijn p.c. kan ik af en toe weer even kijken.
    jullie nog een fijne reis en de groetjes t. Maartje