Revelstoke - Kelowna

18 juli 2017 - Kelowna, Canada

Vandaag een lange rit voor de boeg. Als we doorrijden kunnen we er in 3 uur zijn. Iedereen is een beetje moe van het drukke programma dat we de afgelopen week hadden dus we slapen eerst lekker uit. Bas is zelfs pas om 9 uur wakker. We ontbijten op ons gemak, maken de camper aan kant en gaan daarna op weg. Onderweg komen we langs de Revelstoke Dam. Deze moet natuurlijk bezocht worden dus we maken een stop en de mannen vergapen zich aan de dam en alles wat daarbij komt kijken. Tegen het middaguur gaan we dan echt op weg naar Kelowna. De route voert ons het ene moment over de snelweg en het volgende moment door allerlei kleine plaatsjes. Leuke voor de afwisseling maar het schiet niet echt heel snel op. We besluiten halverwege om de camper aan Mara Lake aan de kant te zetten en even te eten. Bij de picknickplaats is ook een weggetje naar het meer. De jongens hebben onderweg boten van clicks gebouwd en deze worden aan de waslijn geknoopt en getest. Omdat ze er geen genoeg van krijgen blijven we er ruim 1,5 uur hangen. De temperatuur is inmiddels ook opgelopen tot ruim 30 graden dus we hebben even niets te klagen. Dan is het echt tijd om verder te rijden. Net voordat we bij de camping komen rijden we nog even langs Walmart voor boodschappen en brengen we de bbq en kolen terug. Omdat overal nog steeds bosbranden zijn (of gevaar voor bosbranden) geldt er in de gehele provincie een verbod op kampvuren en bbq’s die niet op gas werken. Daarna een snelle hap zodat de jongens op de camping alle tijd hebben om te spelen. Rond half 7 zijn we dan eindelijk bij de camping. Dit is de duurste camping van de hele vakantie, lees 74 dollar per nacht, dus we verwachten er veel van! Als we aankomen zien we dat we op een hutjemutje camping terecht zijn gekomen. Op de foto kun je zien wat we daar mee bedoelen. Maar…. het zwembad is warm en er is zelfs een hot tub zodat zelfs Daan het water in gaat. Bovendien hebben we ook wifi op onze kampeerplaats dus het kost wat maar dan heb je ook wat! Voor morgen hebben we nog geen camping geboekt en kijken we wel hoe dicht we bij Vancouver uitkomen.

1. Shirley:
    20 juli 2017
    Jammer van het BBQ-en en kampvuur zeg! Maar goed je kan ook niet alles hebben. Gewoon extra keer uit eten ;-)