Clearwater - Blue River

10 juli 2017 - Blue River, Canada

Maandag 10 Juli

Een bijzondere dag die veel flexibiliteit van de jongens vroeg. De planning was om naar Wells Gray te rijden om de mooiste watervallen van Canada te zien. Helaas is het park uit voorzorg voor de bosbranden in de buurt gesloten. Van het Visitor Center in het dorp horen we dat we wel naar boven mogen tot de ingang van het park als we een reservering hebben maar dat alle trails verder afgesloten zijn. De lodge waar we hebben gereserveerd is het laatst toegankelijke punt voordat we bij de afsluiting komen.

We besluiten daarom eerst een bezoek te brengen aan North Thompson River Provincial Park. Hier komen 2 rivieren samen, die elk een andere kleur hebben. Het is totaal niet druk dus we zijn zo geparkeerd en op weg. Het is inderdaad een mooi gezicht maar door de rook zie je toch bijzonder weinig van de omgeving. Het zicht is slecht en je ziet maar een klein gedeelte van al het moois dat er is. Toch nog even een stukje lopen en even kledderen aan de rand van de rivier, waar overigens officieel geen pad naartoe liep maar dat maakte niets uit. Terug bij de camper nog even rondgehangen en gegeten. Ray heeft nog een slang gespot maar de slang had Ray ook gespot dus helaas geen foto.

We besluiten daarna om toch maar te gaan kijken bij de lodge die we hebben gereserveerd. Het is maar 20 minuten rijden en als het toch niets is omdat alles dicht is dan rijden we terug naar Clearwater en vinden we daar vast wel een campingplek. Dus zo gezegd, zo gedaan. We worden bij de eerste road block doorgelaten omdat we een reservering hebben. Ons kenteken wordt geregistreerd zodat ze precies weten wie waar in de omgeving verblijft. Daarna komen we bijna niemand meer tegen dus kunnen de jongens even lekker voorin de auto hertjes zoeken. Na het inchecken bij de lodge rijden we naar de campingplaats. Eenmaal geparkeerd blijkt dat we uitzicht hebben op de paarden. Deze staan een meter of 30 bij ons vandaan. En waar paarden zijn……, zijn steekvliegen! De hele camper wordt omgeven door die stekers. We durven niet uit te stappen want dan zijn we zeker de sjaak. We kijken elkaar aan en twijfelen dan maar heel even. Ray start de camper en roept kwaad: Hier ga ik niet blijven! We maken rechtsomkeer, melden ons af bij de receptie en gaan er snel vandoor.

Op de terugweg na de road block, waar we ons ook weer keurig hebben afgemeld, is er nog een trail naar de waterval. We sleuren de jongens weer uit de camper en gaan nog even lekker fanatiek wandelen en klimmen naar de waterval. Het is maar een paar kilometer maar door de steile stukken best een pittige wandeling. Doordat veel mensen het gebied nu mijden zijn we de enigen die deze trail lopen. Gelukkig hebben we een berenbel en zingt Tim de longen uit zijn lijf. Als we bij de Triple Decker Falls aankomen zijn we alle ellende van die dag vergeten. Wat is dit gaaf zeg! Als we mooie foto’s gemaakt hebben klimmen we weer terug.

In de camper besluiten we de camping in Blue River te bellen waar we morgen heen zouden gaan. Gelukkig hebben ze plek dus we rijden lekker nog 1,5 uur door, zien onderweg nog een zwarte beer aan de rivier, en blijven hier nu 2 nachten. Ook hier stekers maar dan “gewone” agressieve muggen. Hopelijk zijn deze alleen eind van de dag actief en kunnen we morgen “gewoon” naar buiten.

Wildlife status: een slang, ongeveer 6 herten, 1 zwarte beer en een handvol eekhoorns, veel steekvliegen, veel muggen!

1. Shirley:
    11 juli 2017
    En jullie hebben al gelijk een beer gezien! Die zagen wij pas aan het einde van onze reis.
  2. Tante maartje:
    11 juli 2017
    hai wat een mooie foto,s jammer van de bosbranden.veel plezier verder.
    groetjes
  3. Opa cor:
    11 juli 2017
    Mooije foto,s leuke verhalen denk om de teken .groetjes opa,
  4. Ouwerkerkjes:
    11 juli 2017
    Wat een supercoole en spannende vakantie nu al! Jasper en Thomas vinden jullie transformers-camper erg mooi!
    Hele dikke kus voor iedereen van ons allemaal!

Fijne vakantie nog extra van Thomas en hij hoopt dat jullie veel beren zien (en daar dan een foto van maken)