Blue River Safari

11 juli 2017 - Blue River, Canada

Wat een verrassing toen we vandaag de rolgordijnen omhoog deden. Blauwe lucht! Het lijkt erop dat de rook een beetje wegtrekt hier. We kunnen al meer van de omgeving zien en dat komt goed uit. Vandaag gaan we op berensafari. We beginnen de ochtend met een jeepsafari. Ongeveer 2 uur lang rijden we door de bergen en grote stukken off road. Onze gids Camille is een gezellige studente die ruim de tijd neemt om dingen aan te wijzen en uit te leggen. De uitzichten zijn ongetwijfeld fenomenaal maar door de rook zien we er niet al te veel van. Toch is de omgeving die we wel zien prachtig. Even lijkt het erop dat we zonder een beer te hebben gezien terug naar beneden gaan. Maar dan spot Ray toch een beer. We blijven staan en zien hoe ze eten zoekt in het hoge gras. Als de beer zich verplaatst dan rijden we langzaam mee. We zijn de enigen op de berg en overigens ook in de jeep dus we hebben alle tijd om goed te kijken en mooie foto’s te maken. Rond lunchtijd zijn we terug en eten we een boterham in de camper. Daarna is het tijd voor deel 2, de bootsafari. We zitten met een stel en baby uit Denemarken in de boot dus wederom alle tijd en ruimte om van de omgeving te genieten. We zien in totaal 3 beren vanaf het water. Wat een super ervaring, zeker voor de jongens. Waren ze er eerst nog niet helemaal van overtuigd dat de beren in het wild leven hier, nu doen ze dat wel. Tim neemt het zelfs zo serieus dat hij alleen nog maar zingend door het bos loopt. Op de terugweg stoppen we ook nog even bij een waterval en laten we ons even lekker natsproeien. Omdat de jongens zich echt prima gedragen hebben is het tijd om hen even te laten uitrazen. We rijden naar een speeltuintje in de buurt zodat zij even kunnen spelen. De deur van de camper is nog niet eens helemaal open of daar zijn ze weer, de muggen. Omdat Ray het belangrijker vindt om een trein op de foto te zetten in plaats van het insmeren van de jongens met anti mug wordt hij gelijk aan alle kanten lek gestoken. Dat is dus karma! ’s Avonds gaan we lekker uit eten en zijn gelijk weg van de Canadese specialiteit Poutine. Dit zijn frietjes met gesmolten kaas en dikke jus. Klinkt ranzig maar smaakt echt verrukkelijk! Dan is het tijd om de stof uit onze oren te spoelen dus douchen we extra lang en warm onder een echte douche op de camping. Best lekker na het douchen in een kippenhok, waarbij je de pech hebt onder een koude douchte te staan als je niet de eerste bent. Tenslotte een spelletje lichaamskwartet waarbij Bas op zoek gaat naar de klokkendarm en daarna is het tijd om de dag af te sluiten. Morgen vertrekken we naar Jasper National Park. Het zal even duren voordat we weer in de lucht komen want de komende 4 dagen hebben we geen wifi op de camping.

1. Yvonne:
    12 juli 2017
    Spannend voor de jongens om zo dichtbij de beren te kunnen zien. Mooie foto's van het park. Jammer dat jullie de komende dagen geen WiFi hebben kijk weer uit naar jullie volgende reisverhaal. Geniet lekker van jullie reis.
  2. Dini:
    12 juli 2017
    Wat geweldig allemaal. Heel veel plezier en lekker genieten. xx
  3. JP:
    12 juli 2017
    He daar! Wat cool, de foto's van de beren. Zal wel een geweldig gevoel zijn ze zo van dichtbij te zien. Balen van de bosbranden, maar that's nature. Heel veel plezier nog komende tijd!
  4. Opa cor:
    12 juli 2017
    Mooie foto,s de jongens kijken hun ogen uit.
    vooral de beren groetjes opa
  5. Oude ome govert:
    12 juli 2017
    Prachtige foto's wat genieten jullie en wij genieten mee.
  6. Tante maartje:
    13 juli 2017
    Goede morgen vanuit hier cool die beren vooral die bereren

Goedemorgen vanuit Nederland super die beren
    vooral dat filmpje cool hoor.
    wat hebben jullie al veel gezien fantastisch.
    groetjes en nog veel plezier xxxx
  7. Shirley:
    13 juli 2017
    Leuk weer om te lezen. Je dacht we gaan op jeepsafari dus ik doe de jongens een wit shirt aan, haha! En die muggen, jeetje ik wist niet dat dat zo erg was daar.
  8. Krisja:
    14 juli 2017
    Leuke verhalen en foto's! Vooral de beertjes, cool hoor! Ik hoop dat er een Hollands wolkbreukje voorbij komt, zodat de bosbranden verdwijnen! Veel plezier en geniet ervan!
  9. Anja:
    16 juli 2017
    Heeeeey wat een mooie dag moet dit geweest zijn.
    Die beren! Hoe leuk is dat zeg.
    Heelijk idd de douche erna.

Mooie foto's hooreacties
    Vr gr Anja