Blue-River - Jasper

12 juli 2017 - Jasper, Canada

Vanmorgen lekker op tijd de camper opgeruimd en vertrokken richting Jasper National Park. Om 9:15 uur waren we al op weg. Het is maar 2,5 uur rijden maar onderweg is zoveel moois te zien dat we verwachten er wel de hele dag over te doen. Na een uurtje komen we bij de Rearguard Falls. Vanaf de parkeerplaats is het een klein maar steil stukje naar de waterval. Wat gaaf weer, al dat woeste water!

Als we verder rijden wordt de lucht steeds helderder en zien we eindelijk een groot gedeelte van de plaatjes die je op tv ziet als het over Canada gaat. Rond de middag komen we aan bij Mount Robson. De top van de berg ligt in de wolken en bovenop zie je nog veel sneeuw. We draaien de camper en lunchen met uitzicht op de berg. Daarna gaan we door naar de Overlander Falls. Opnieuw lopen we een korte maar steile wandeling naar een woeste waterval. Op de terugweg zegt Bas wel dat hij vandaag niet meer wil wandelen want hij is nu echt moe. Dat blijkt want als we verder rijden maakt hij het zichzelf gemakkelijk en ligt lekker een uur te pitten.

Voordat we bij Jasper aankomen rijden we eerst langs Moose Lake. Jaja, dit zijn wederom de plaatjes uit boeken. Mooi helder blauw water en fantastische vergezichten. Zelfs Tim is onder de indruk en loopt lekker te struinen bij het meer terwijl Bas nog steeds lekker ligt te ronken.

En dan komen we eindelijk aan bij Jasper. Snel uit de auto om een foto voor Jasper van Jasper te maken en dan het dorp in. Wat een leuk dorpje! Het lijkt wel een filmdecor met authentieke huisjes en als kers op de taart een station waar net een lange passagierstrein binnenkomt. Als de mannen uitgekeken zijn doen we boodschappen en reserveren we een plek in de bus voor vrijdag naar Columbia Icefields. We halen een pizza en eten lekker in de camper. Dan is het echt tijd om naar de camping te gaan. We staan midden in het bos en moeten alle rommel en etenswaren in de camper houden vanwege de vele beren in de buurt. Als we ’s avonds nog even in de camper spelletjes doen zien we rondom de camper eekhoorntjes, prairiehondjes en een hert. Het is de mooiste plek waar we tot nu toe hebben gestaan!

1. De jaloerse thuiszitter:
    15 juli 2017
    Wat klinkt het allemaal prachtig zeg!
    En een trein gespot. Boffers. Nu nog een goederentrein die zijn lllllllllllllllllang!!!!

Veel plezier en geniet. Ik lees lekker mee

X Marian