Van Rangely naar Arches

9 augustus 2022 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

De bedoeling was om uiterlijk 8 uur te vertrekken van de camping. Dus de wekker gezet om 7 uur. Maar daar trokken de jongens zich niks van aan. Tim werd rond 7:45 uur wakker en Bas hebben we om 8 uur maar wakker gemaakt. Even nog allemaal douchen in de camper, de tanks legen en vullen en dan is het toch gelukt om een keer voor 9:30 uur te vertrekken. Om 9 uur strak rijden we van de camping af.

De route die we hebben gekozen is echt fantastisch. Na iedere bocht is er een nieuw landschap met andere kleuren. Halverwege zien we zelfs een echte cowboy te paard met honden in de vallei koeien drijven. Na ongeveer 1,5 uur rijden gaan we sinds lange tijd een snelweg op. Dit is echter maar een klein stukje want we besluiten om opnieuw een langzamere byway te nemen (zou 20 minuten langer zijn). Deze weg volgt de Colorado River en voert ons door een gigantische rode canyon. De uitzichten zijn mooier dan we in de gehele vakantie hebben gezien. We stoppen regelmatig voor mooie foto’s dus doen we er uiteindelijk ruim een uur langer over.

Daarom rijden we eerst maar door naar Moab. Dit is echt ons favoriete stadje in Utah. Lekker authentiek en niet te groot. Hier vullen we onze maag bij Wendy’s en vullen we nog even de (koel)kast voor de aankomende dagen. De temperatuur is inmiddels de 40 graden al gepasseerd dus we slaan vooral drinken in.

Dan is het tijd om de hitte verder te trotseren en rijden we naar Arches. Eerst langs het visitor center voor stempels voor Tim en 2 bandana’s voor Daan en Ray. De jongens hebben al een koele handdoek en deze kunnen wij ook wel gebruiken voor onszelf. Even nat maken en heerlijk verkoelend als we wandelen.

Onderweg naar de camping wandelen we nog een korte trails naar sand dune arch. Dit brengt weer leuke herinneringen boven van toen we hier in 2014 waren en we daar wandelden met 2 kleine jongetjes. Na wat gevlooi op de rotsen en het maken van mooie foto’s besluiten we door te rijden naar de camping en vanaf daar nog een wat langere trail te lopen. Op de camping schuiven we de stoeltjes uit de camper en gaan we eerst lekker in de schaduw even bijtanken.

Als de zon zakt kiezen we een trail waarbij we een groot deel van de tijd in de schaduw van de rotswanden lopen. De temperatuur zakt inmiddels ook een graad of 10 dus best te doen. We wandelen op ons gemak langs verschillende arches tot de zon achter de bergen is gezakt. Het is dan inmiddels al 8 uur geweest dus tijd om te eten.

Op de camping zijn we allemaal moe en gaar van de warmte en het lopen dat het eten moeizaam gaat. Geeft niks, als we maar goed blijven drinken. Na het eten is het inmiddels aardig donker (mwah, ver 2 dagen is het volle maan dus we hebben wel veel maanlicht) en staren we nog een paar uur naar een prachtige heldere sterrenregen en de vallende sterren. Om 23 uur is het welletjes geweest en duiken we de snoeihete camper in. Even snel een verhaaltje tikken en dan proberen te slapen. Benieuwd hoe snel het morgenochtend verder opwarmt in de camper. We hebben geen stroom hier dus de airco blijft ongebruikt. Raampjes open en dan zien we het wel, we halen met gemak nog 30 graden buiten.

1. Caro:
    11 augustus 2022
    Wat zullen jullie een mooie kuiten krijgen whahaha en balen geen airco zeg dat wordt zweten in de n8 groetjes uit Rotjeknor waar t 31 graden is pffffff
  2. Dini:
    11 augustus 2022