Gorge Cathedral State Park (en verder)

27 juli 2022 - Wendover, Utah, Verenigde Staten

Over het algemeen zijn we geen vroege vogels maar vandaag waren we al om 7 uur wakker. Tim voelde zich niet zo lekker dus eerst maar even bijkomen met een beetje water en een rijstewafel. Voorde zekerheid ook maar even een corona zelftest gedaan. Omdat Daan haar bril niet op had en dus naar 't verkeerde streepje keek dacht ze dat de test niet goed was. Dus nog een zelftest, arme Tim! Gelukkig beide testen negatief en na een uurtje voelde hij zich al een stuk beter.

Nu toch iedereen vroeg wakker is gaan we ook lekker vroeg op pad. De camping biedt niet meer dan een slaapplaats dus daarvoor hoeven we niet te blijven. Het dorpje is een oude mijnstad waar zilvermijnen waren maar biedt verder ook geen bezienswaardigheden.

Al rond 9:15 uur rijden we Gorge Cathedral binnen. De rotsformaties zijn echt schitterend. Je mag er tussendoor wandelen dus ook de jongens vermaken zich met de kruipdoorsluipdoor gangetjes. We besluiten om een wandeling te maken van de bodem naar de top van de canyon. Het is een leuke route met aan het eind trappen en klauterpaden. Het uitzicht is zeker de moeite waard. Adembenemend! We houden er een stop om wat te eten, te drinken en uiteraard om mooie foto's te maken.
Als we terug bij de camper zijn overleggen we wat we de rest van de dag zullen doen. Het is pas eind van de ochtend maar het park is niet zo groot en door ons fanatieke wandeltempo hebben we alles al gezien.

We besluiten om te lunchen in de camper en daarna alvast een stuk richting Salt Lake City te rijden. De rit die anders voor morgen gepland stond was een hele lange van ongeveer 6 uur. We boeken een camping in Wendover op ongeveer 4 uur rijden zodat we er al een flink stuk op hebben zitten. Jammer van de kosten van de camping in Pioche maar dat kan een keer gebeuren als je alles van tevoren boekt.

Onderweg van Pioche naar Wendover rijden we door schitterende bergpassen en valleien. In de vallei worden we overvallen door flinke rukwinden vanwege het slechte weer een paar kilometer verderop. We slingeren ons er doorheen maar de camper heeft het zwaar. Halverwege krijgen we een melding op het dashboard en valt de cruise control uit. Even snel de melding googlen en dat leert ons dat de camper waarschijnlijk een reset nodig heeft maar dat we vooralsnog wel door kunnen rijden. We nemen ons voor om op de camping naar even te bellen met de verhuurmaatschappij.
We maken halverwege een tankstop en halen brood voor morgen bij een supermarkt. Als we de camper weer starten heeft deze zchzelf gelukkig gereset dus morgen niet eerst langs een garage  :-) .

Rond 20:00 uur komen we op de camping aan. Het lijkt een hele lange rit maar we zijn een tijdzone gepasseerd en het is hier nu 8 (ipv 9) uur vroeger dan in Nederland. Het zwembad is tot 21:00 uur open dus de jongens kiezen voor eten in de camper na het zwemmen ipv uit eten. Het water is vreselijk koud dus Tim houdt het al snel voor gezien en Daan probeert het niet eens (iemand moet voor het eten zorgen). Bas en Ray worden om 21:00 uur het zwembad uitgestuurd en warmen op in de douche.

Na het eten even lekker niks en bijkomen van een lange dag. Morgen op naar Salt Lake City!

1. Dini:
    28 juli 2022
    wat is het mooi daar, en wat een geluk dat de camper zichzelf gereset heeft. Haha fijn als je eten moet koken, hoef je niet in het koude water!
  2. Shirley:
    11 augustus 2022
    Is dat geen toeristische trekpleister, jullie lijken daar wel alleen te zijn
  3. Familie op den Kelder:
    11 augustus 2022
    Zou je denken maar er was echt bijna niemand in het hele park!