Van Wendover naar Salt Lake City

28 juli 2022 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen eerst alle leuke en lieve reacties op onze verhalen gelezen dus hierbij bedankt aan iedereen die met ons meereist!

Omdat we gisteren al het overgrote deel naar Salt Lake City hebben afgelegd maken we geen haast deze morgen. We vertrekken rond 10:30 uur van de camping waar het dan al 30 graden is. Onderweg rijden we voor een groot deel tussen de zoutvlaktes door. We stoppen dichtbij Wendover om te de zoutvlaktes van dichtbij de bekijken maar ook te voelen. Een deel van de vlaktes is toegankelijk om op te racen. Dit gaat ons iets te ver met de camper maar het is wel leuk om naar te kijken.

We rijden 2 uur lang door een prachtige vallei tot we bij The Great Salt Lake aankomen. We maken een stop bij het visitors center en gaan dan even het strandje op. Aan de waterlijn worden we geteisterd door vliegjes dus Tim en Daan geloven het wel en blijven op afstand. Ray en Bas zijn avontuurlijker ingesteld en al snel is Bas zijn korte broek drijfnat (weet dat hij daaronder gewoon een zwembroek aan had maar geen tijd nam om zich uit te kleden). Het water bevat tot 28% zout. Ter vergelijk; een oceaan bevat ongeveer 3% aan zout. De zilte lucht is hier dan ook niet heel prettig. Na een korte tijd zijn de mannen uitgevlooid in het water en gaan we op de parkeerplaats even afspoelen.

Dan door voor een lekker broodje van Subway en op naar de camping. Rond 15:30 uur zijn we bij de camping. Het verbaast ons dat we over een stukje van 2 uur makkelijk meer dan een halve dag kunnen doen. Wellicht dat we daarom het idee hebben dat we al veel langer aan het rondreizen zijn dan 3 dagen.
Omdat we de afgelopen dagen veel onderweg zijn geweest blijven we de rest van de middag lekker op de camping hangen en zwemmen.

's Avonds willen we eten bij Cracker Barrell maar daar is een wachttijd van een half uur. Dan maar naar de overkant naar Ihop. Daar is geen wachtrij. Sterker nog; we zijn de enige gasten in het hele restaurant. Maakt ons niks uit want het eten is er meer dan goed! Na het eten "snel" langs de Walmart voor een schilmesje en een nieuwe fles zonnebrand want die gaat hier erg hard.

We sluiten de avond af met een spelletje rummikub en dan is het bedtijd. Morgen staat het verkennen van Salt Lake City op de planning.

1. Dini:
    29 juli 2022
    Wat een mooie , leuke foto's.