Salt Lake City

29 juli 2022 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Aan de overkant van de camping stopt de tram naar het centrum van Salt Lake City. Daarom laten we vandaag de camper een dagje staan en vertrekken we in de ochtend naar de stad. We kopen voor 15USD een dagkaart voor 4 personen en zijn met de tram binnen een kwartier in het centrum.

Eerst op zoek naar het Visitor information center voor een kaart en dan kunnen we op pad. We bezoeken eerst Temple Square, de thuisbasis van The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. Helaas staat er veel in de steigers maar ondanks dat is er nog redelijk wat te bezoeken. Overal lopen vriendelijke dames en heren van de kerk die je graag van informatie voorzien en willen rondleiden.

We struinen wat rond en besluiten een orgel recital bij te wonen in de tabernacle. De akoestiek is hier echt heel goed en het orgel ziet er indrukwekkend uit. Echter heeft Bas weinig geduld en vallen Ray zijn ogen spontaan dicht dus halverwege verlaten we stilletjes het gebouw. Eenmaal buiten komen we een Nederlands echtpaar tegen die op missie zijn en die ons graag rondleiden. De vrouw neemt ons mee naar het Convention center en legt van alles uit over de kerk en het geloof. Voor de jongens leuk om dit in eigen taal mee te krijgen en te begrijpen. Na een informatieve en gezellige rondleiding nemen we afscheid en is het tijd voor de lunch in een nabij gelegen winkelcentrum. Het is inmiddels al half 3!

Er is nog 1 ding dat de jongens willen doen in de stad en dat is een bezoek brengen aan The FamilySearch  Center om onze voorouders op te zoeken in het grootste archief voor family history ter wereld. En zowaar vinden we opa en oma Op den Kelder en opa en oma Van der Kemp. Hoe leuk!

Dan is de energie echt op en nemen we de tram terug naar de camping en komen we rond en in de camper bij van de warmte en het wandelen in de stad. De dagkaart voor het ov moet goed gebruikt worden dus rond 18 uur vertrekken we weer richting de stad voor het eten. Rondom het oude station zouden restaurantjes zitten maar het lijkt erop dat corona hier voor veel leegstand heeft gezorgd. Daarom nemen we de tram verder de stad en in zo belanden we uiteindelijk bij Johnny Rocket. Ze hebben hier fantastische hamburgers en het restaurant is geheel in style van de jaren 60, compleet met rode plastic banken en juke box.

Met een volle maag maken we nog een laatste keer de rit naar de camping met de tram. Daar relaxen we tot het tijd is om naar bed te gaan.

Morgen een lange reisdag van minstens 4 uur richting Craters of the Moon.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade