Yellowstone dag 3

4 augustus 2022 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vanmorgen om 5 uur lag Bas al te schuiven in bed. Hij wordt dan wakker van de kou (omdat hij zelf onder de deken uit kruipt) en kan dan niet meer slapen. We hebben hem om half 6 maar tussenin gelegd in het bed achterin waarna hij lekker heeft uitgeslapen tot 9 uur. Hij werd uiteindelijk wakker omdat we toch een beetje bijtijds weg wilden en langzaam naar de dump reden toen hij nog sliep.

Na het lozen van het vuile water en het vullen van de watertank eerst even lekker geshopt in de General store. We hoopten daar ook een ontbijtje te kunnen doen maar dat viel een beetje tegen. Dus dan maar een kleffe boterham in de camper.

Tegen 11 uur is het dan toch echt tijd om weer aan de wandel te gaan. We rijden met de camper naar het uitzichtpunt van de Lower Falls en wandelen vanaf daar helemaal naar beneden. Maar wat je naar beneden loopt moet je ook weer naar boven.  Het is een steile klim en als we op ¾ zitten nemen we de afslag naar de Upper Falls. Net na de afslag zien we in het gras een Elk liggen met een gigantisch gewei, goed fotopunt! De trail is iets minder steil dus we ploeteren nog een paar kilometer door. Het uitzichtpunt van de Upper eindigt op een parkeerplaats. Daan en Bas wachten tot Tim en Ray terug zijn gelopen en worden laten zich lekker ophalen met de camper. Dan rijden we terug naar Canyon Village en doen we ons tegoed aan een lekkere burger.

Na de lunch rijden we opnieuw naar een mooi uitzichtpunt op de North Rim. We volgen de rim van de canyon en genieten van de mooie watervallen onderweg. Na het passeren van nog 2 parkeerplaatsen (en dus 2 grote uitzichtpunten) lopen we terug naar de camper en rijden we door naar Inspiration Point. Dit is het laatste punt van de route met watervallen. We zijn intussen versleten maar voldaan. Inmiddels is het dan ook al 5 uur.

We besluiten om nog een stuk door te rijden en te eten in Fishing Bridge. “Helaas” zien we onderweg zoveel moois (kuddes bizons, herten en een bals eagle) dat we te laat aankomen om wat te eten. Het restaurant sluit blijkbaar al om 6 uur. Dan maar op ons gemak via Yellowstone Lake terug naar Canyon Village waar we nog een nacht op de camping staan.

Op de camping zorgen Ray en Tim voor een goede bbq met worstjes en bakt Daan daar aardappeltjes bij. Met appelmoes toch een redelijk gezonde maaltijd en als toetje knoflookbroodjes van de bbq. Na de bbq bouwt Tim een goed kampvuur. We genieten van het vuurtje tot het donker wordt. Dan zetten de jongens hun zeeslag strijd binnen voort en wachten Daan en Ray tot het vuur gedoofd is. Morgen maar even goed douchen want we ruiken als een opgebrande lucifer.

Morgen de laatste dag Yellowstone voor we verder reizen.