Via Ayutthaya naar Khoa Yai

3 augustus 2023 - Khao Yai, Thailand

Opnieuw vroeg op vanmorgen want we gaan een eind rijden vandaag. We vertrekken om 8 uur met de bus van Kanchanabury naar Ayutthaya.
Bas heeft het slim bekeken en duikt met andere jongens uit de groep op de achterbank van de bus. Tim is nog een beetje verrot en doet nog even een dutje in de bus.

Na ingeveer 2,5 uur zijn we in Ayutthaya waar we 2 oudere tempels en 1 modernere tempel bezoeken. In de laatste tempel brengen we een kaarsje en wierrook. Daarna is het tijd voor de lunch.

We eten bij een lokaal restaurantje heerlijke noodle soup. Volgens Bas de allerlekkerste die hij ooit gegeten heeft, en dat zegt genoeg.

Daarna is het nog ongeveer 2 uur rijden naar Khoa Yai. Bij aankomst in het hotel is het snel omkleden en naar het zwembad. Op de foto’s leek het een heerlijk zwembad maar in het echt is het maar een klein badje. Toch vermaken de mannen zich prima met een bal en de andere kinderen. Na ongeveer een kwartiertje zwemmen barst er een echte tropisch bui los. Daan vlucht naar het balkon om alvast wat foto’s aan de site toe te voegen en de mannen blijven lekker in het zwembad tot het gaat schemeren.

Het hotel ligt, net als gisteren, wat afgelegen dus we eten in het hotel. Prima eten maar na de heerlijke lunch valt het een beetje tegen.

Na het eten duiken de jongens met de ipad op bed en om 21 uur gaan we lekker slapen. Morgen opnieuw vertrek om 8 uur!