Mae Sa

10 augustus 2023 - Mae Rim District, Thailand

Vandaag een excursie met de hele groep. Na een ontbijtje vertrekken we om 8:30 uur. Na een half uurtje stoppen we voor een koffie- en plasbreak. Tim ziet een Dairy Queen en gaat voor een softijsje. Je moet je kans grijpen als deze zich aandient.

Na de break is het nog ongeveer een uurtje doorrijden. Omdat we in een songthaew rijden zien we achterin niet zo heel goed waar we heenrijden. Daarom lijkt het net of we in de middle of nowhere stoppen. We gaan te voet verder. Het pad is minder modderig dan tijdens de tocht van gisteren maar toch nog best glad op sommige stukken.

Als we bovenaan de berg zijn nemen we een kijkje bij de plaatselijke medicijnvrouw thuis. Het voelt een beetje als aapjes kijken dus we zijn blij als we daarna lekker over de velden gaan wandelen. In het verleden werden deze velden gebruikt voor het telen van opium. De overheid heeft dat nu verboden en mooie velden vol groenten en fruit zijn daarvoor in de plaats gekomen.

We worden tijdens de wandeling verwend met verschillende sooren fruit die direct vanaf het land onze mond in gaat, waaronder avocado, jack fruit en abrikozen. Bas heeft van een lokale boer geleerd hoe hij scheuten lemon grass kan wegschieten en heeft de grootste lol onderweg.

Na de wandeling lunchen we bij de locals en genieten we onder andere van overheerlijke gebakken banaantjes en zoete verse ananas. Daarna wandelen we de berg af en bezoeken we 2 lieve Hmong dames die aan het weven zijn. Bas krijgt van een van de dames een armbandje met een geluksdingetje eraan en ook Tim wordt gezegend met een geknoopt armbandje.

De songthaew haalt ons weer op en we rijden een half uurtje naar de Mae Sa watervallen. Er zijn 10 Levels. Daan haalt 8,5 maar de mannen scheuren door naar boven tot de 10de waterval. Als we weer bij elkaar zijn op level 8 begint het keihard te plenzen. We duiken in onze regenjas maar zijn inmiddels al goed verzopen.

Terug op level 6 is een groot deel van de groep nog aan het zwemmen en ook Bas en Ray kleden zich om voor een verfrissende plons. Daan en Tim blijven lekker onder een afdakje bij alle spullen.

Om 16 uur stappen we weer in en rijden we in een uurtje terug naar het hotel. Daar crashen we even een uurtje en nemen dan een tuktuk naar de night bazaar. We zijn vandaag wat vroeg maar dan is er tenminste nog plek om te zitten en te genieten van het lekkere street food. De jongens kiezen voor noodle soup met patatjes en kroepoek, Ray kiest voor rijst met ananas en Daan neemt kip met cashew. Om het heerlijke eten te laten zakken struinen we lekker over de markt. De jongens kopen nog wat souvenirs voor zichzelf en tenslotte verwennen we onszelf nog met een ijsje.

We wandelen op ons gemak terug naar het hotel waar we lekker met de benen omhoog foto’s terugkijken.

1. Dini:
    11 augustus 2023