Van Chiang Mai naar Bangkok

12 augustus 2023 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen geen haast. We ontbijt in de rust van de voetbalwedstrijd Spanje - Nederland en haasten ons daarna terug naar de kamer voor de 2de helft. Tussendoor pakken we onze spullen allemaal weer in want om 11 uur vertrekken we.

Na de teleurstelling van de wedstrijd droppen we onze tassen op de gang en gaan we met de groep in een songthaew op weg naar het tempelcomplex Doi Suthep. We worden onderaan de berg afgezet en beginnen aan de klim, via een lange trap, naar boven. Het is gelukkig niet zo heet en dus goed te doen. De tempel is prachtig en het uitzicht over de stad ook.

Terug beneden steunen we de lokale middenstand door het kopen van nog meer souvenirs en een lunch. Daarna rijden we met een songthaew ( betekent letterlijk 2 bankjes) terug naar het hotel. Daar pakken we de souvenirs in en zijn we klaar voor vertrek naar het station.

Bij het station halen we nog wat te eten en dan stappen we in de trein. De zitbankjes zijn lekker breed dus we hebben de ruimte. Als we een uurtje onderweg zijn laat Tim alvast zijn bed opmaken en duikt met een boekje lekker achter zijn gordijntje. Om 20:00 uur zijn alle bedjes opgemaakt en lijkt het een grote camping met iedereen die in de rij staat voor tandenpoetsen en plassen. Het licht blijft de hele nacht aan en de trein stopt, trekt op en schommelt de hele nacht. Tim komt echt niet in slaap bovenin. In het benedenbed is het iets donkerder door de gordijnen van het bovenbed. Daan en Tim ruilen van bed en dan valt Tim ook lekker in slaap.

1. Caro:
    12 augustus 2023
    Jammer he dat ze verloren hebben ik heb heerlijk geslapen voetballen was hier om drie uur in de nacht whaha veeel te vroeg. Enne hoop je een extra koffer bij jullie hebben voor alle souvernirs hihi. Geniet nog lekker doe ik het ook door jullie verhalen te lezen 💋💋
  2. Dini:
    12 augustus 2023
    Geweldig jullie verhalen en foto's. 😘😘