Via Uthai Thani naar Sukhothai

5 augustus 2023 - Sukhothai, Thailand

Vandaag een hele lange reisdag. De bagage moest al om 6 uur voor de kamerdeur worden gezet. Na een ontbijtje vertrekken we om 7:15 uur naar Uthai Thani. Na een rit van 4 uur, met onderweg een paar plas- en koffiepauzes, komen we aan bij een enorme bling bling tempel. Deze tempel sluit om 11:45 uur voor een paar uur dus vandaar het vroege vertrek. De tempel is zowel van binnen als van buiten versierd met zilverkleurige stukjes glas. Dat samen met een enorm aantal kroonluchters maakt dat het gewoon pijn aan je ogen doet. Wel leuk om een keer gezien te hebben maar niet zozeer voor herhaling vatbaar.

Als de tempel sluit nemen we lokaal transport naar een volgende tempel. Je kunt het bijna al raden: deze tempel is compleet bedekt met gouden stukjes glas. Als dat glimmen in combinatie met een heleboel spiegels maakt dat je je een beetje in een lachpaleis op de kermis voelt. Na het maken van wat foto's vinden we het best en wachten we buiten op de groep. Bas heeft ontdekt dat je prima kunt sliden op de stukken marmer voor de tempel en leeft zich nog even uit.

Dan vertrekken we terug naar onze eigen bus en is het nog een klein stukje rijden naar de boot. We lunchen vandaag op een rijstaak en varen een stukje de rivier af. De kapitein is in een goede bui dus vraagt hij of Bas  het roer wil overnemen. Na een uurtje zijn we terug aan land en stappen we weer in de bus. Het is inmiddels na half 2 en we hebben nog een flink stuk te rijden, ongeveer 4 uurtjes.

Onderweg stoppen we nog een paar keer om de benen te strekken en bij 7/11 snacks en drinken te kopen. Bij bijna iedere benzinepomp zit een 7/11 waar je goedkoop boodschappen voor onderweg kunt doen. Je kunt er werkelijk vanalles kopen en zo ook een snoertje voor de camera. Rond 6 uur komen we eindelijk aan bij het hotel. Het was een lange rit en de kinderen zijn toe aan een duik in het zwembad. We eten vanavond in het hotel zodat we daarna lekker kunnen relaxen. De jongens willen graag een keer samen op een kamer slapen dus we zullen zien of dat een succes wordt straks. We hebben meer een huisje dan een kamer dus de jongens wonen even samen naast ons.

Vanavond lekker vroeg naar bed en morgen uitslapen!

1. Tam Dubbeling:
    5 augustus 2023
    Woehoee eindelijk het snoertje gevonden voor de camera. Ziet er wel weer tof uit.
  2. Dini:
    😃😃💜