Sukhothai

6 augustus 2023 - Sukhothai, Thailand

Vandaag konden we uitslapen en rustig opstarten. Na een lekker ontbijt vertrokken we om 10 uur van het hotel naar Historical Park Sukhothai. Een rit van ongeveer 10 minuten inclusief in- en uitstappen. Maar het is snoeiheet vandaag dus we klagen niet. Aan de overkant van het park zitten meerdere fietsverhuurders. De fietsen zouden bij ons de weg niet op mogen maar worden hier dus verhuurd. De boel rammelt en ratelt, rijden met een enorm slag in het wiel en er onbreken vaak onderdelen zoals een bel of goede remmen. Maar ach, we zijn er nu toch en we hoeven geen kilometers te fietsen dus we zoeken een brik uit, rijden een testrondje en vertrekken dan met de gids en de groep naar de ingang van het park.

De tempels in dit park zijn oude overblijfselen en geen bling bling. Onderweg krijgen we veel uitleg en maken we mooie foto's. Voor de kinderen ziet het er redelijk hetzelfde uit en het is drukkend warm dus na 2 uur zijn ze er allemaal wel een beetje klaar mee. We fietsen terug naar de ingang van  het park, leveren de fietsen in en gaan terug naar het hotel. We lunchen met de groep in het hotel. De gids heeft voor iedereen Pad Thai geregeld. Normaal gesproken erg lekker maar deze variant (en dan ook nog met garnalen, brrrr) valt alleen bij Ray in de smaak. Voor de jongens regelen we frietjes zodat ze toch nog iets in hun maag hebben na de lunch.

Het warme weer, lange dagen en vele indrukken maken dat er vandaag verder weinig pit in de groep (en ook in ons) zit. Daarom doen we vanmiddag lekker rustig aan. Eerst even zwemmen en daarna lekker met een boekje en de ipad een beetje rondhangen. Aan het begin van de avond nemen we een tuktuk en gaan we terug naar het oude centrum. In het weekend is er 's avonds een marktje in het park bij de tempels. We struinen over het marktje en gaan dan heerlijk eten bij een restaurantje net daarbuiten.

Na het eten wandelen we via het park met mooi verlichte stupas terug naar de plek waar de tuktuks staan. We laten ons lekker terugrijden naar het hotel. Daar pakken we alvast zoveel mogelijk in voor morgen. Morgen opnieuw een lange reisdag naar Chang Mai en dus bijtijds uit bed. De jongens vertrekken naar hun eigen huisje en slapen vannacht onder toeziend oog van een tjiktjak. Die gaat er volgens de jongens vast voor zorgen dat ze niet geprikt worden door muggen. We zullen zien....

1. Cynthia:
    7 augustus 2023
    Zo, ik ben weer bij. Tijdens onze vakantie niets kunnen volgen, dus nu wij weer thuis zijn, eens alles allemaal bekeken en gelezen.
    Ziet er hartstikke leuk uit allemaal. Vinden de jongens het ook interessant? Is heel wat anders dan Amerika. Nog heel veel plezier daar en lekker genieten.