Koh Samet - snorkelen

13 augustus 2023 - Koh Samet, Thailand

Vandaag hebben we met de hele groep een speedboat gehuurd en gaan we lekker snorkelen. We verzamelen om 9:15 uur en rijden met de songthaew naar de pier.

Eerst varen we naar een eiland waar we een beetje kunnen struinen op het strand. Het ligt er vol scherpe schelpen en stenen maar gelukkig hebben we waterschoenen mee. Het eilandje is niet heel boeiend en na een half uurtje varen we verder. Het volgende eilandje heeft een klein kraampje waar we even een koude cola scoren. Dit eilandje heeft meer strand dan het vorige. Bas ligt al snel in het water en baalt als we verder moeten.

De volgende stop is een eilandje waar voorheen levend koraal in zee te vinden was. Nu is het koraal helaas dood maar er leven nog steeds veel vissen en zee egels. Eindelijk snorkelen! Door het reddingsvest deinen we extra goed op de golven en genieten we van al het moois onderwater.

Als lunch krijgen we fried rice, heerlijk vers fruit en verschillende snacks. Daarna duikt iedereen weer het water in tot het tijd is om verder te varen. De laatste stop is een snorkelplek aan de rond van ons eigen eiland. Je mag hier vanaf de boot in het water springen. Hierdoor krijgt Bas lichte keuzestress want hij wil springen en snorkelen. Gelukkig is er tijd genoeg om allebei te doen.

Rond een uur of 14:30 uur is het klaar en varen we terug naar de pier. Hier doen we nog even snel inkopen bij 7 eleven en stappen we in de songthaew terug naar het hotel.

Moe en lekker gekleurd crashen we op onze kamer voor een verfrissende douche en even lekker niks.

In de avond eten we in het hotel, kijken we nog een keer naar de vuurshow en duiken we lekker op tijd ons bed in.

1. Dini:
    14 augustus 2023