Van Bangkok naar River Kwai Jungle rafts

31 juli 2023 - River Kwai Floatel, Thailand

Vanmorgen veel te vroeg opgestaan. De wekker ging al om 5:15 uur en om 6:00 uur moest de bagage klaarstaan voor de kamerdeur. Omdat we aan het eind van de dag met een longtailboot naar de River Rafts gaan kunnen we niet teveel bagage meenemen. Daarom hebben we gisteravond 1 backpack leeggemaakt en opnieuw ingepakt voor de komende 2 nachten.

Om 7uur vertrokken we met de bus richting de eerste stop van vandaag; Railway Market.
Het verkeer zat mee dus na ongeveer 1,5 uur waren we net op tijd bij de markt om de trein het station te zien binnenrijden. De marktkramen ruimen heel kort voor de trein aankomt alle spullen naar binnen en de kraam wordt ingeklapt. Als de trein voorbij is wordt alle waar weer opnieuw uitgestald. Nadat de trein van 8:30 uur voorbij was hebben we ons met de groep geïnstalleerd bij een koffietentje waar we onder het genot van een verse vruchtensap de trein van 9 uur ook weer terug zagen komen. Hierna nog even een rondje over de markt gestruind waarbij vooral de zintuigen van Bas enorm op de proef zijn gesteld. Onze fijnproever heeft een hele goede neus en had dit stukje van de dag het liefst overgeslagen. Alles ligt er door elkaar; vis; vlees, kleding, prullaria, enz.

Na deze ervaring zijn we verder gereden naar de drijvende markt. Hier kon je in een bootje meevaren over de markt. Omdat je vanaf de kant ook prima over een groot deel van de markt kunt lopen hebben wij de bootjes overgeslagen. Verder heeft Daan lelijk gedaan tegen een Thai die ons met een aapje op de foto wilde zetten en Bas heeft voor het nieuwe schooljaar een etui gekocht. Na het proeven van een Thaise snack was het tijd om terug de bus in te gaan. Na 2 uur flink doorrijden (maar dat hebben de mannen niet gemerkt want die deden, net als de rest van onze medereizigers, een dutje) kwamen we bij het restaurant voor een lunch. Na de lunch hebben we het laatste deel afgelegd naar de River Kwai Jungle Rafts.

Hier hebben we een huisje/kamer op een vlot. Er is geen wifi, electriciteit of warm water maar je kunt aan de ene kant van het drijvende hotel in het water springen en meedrijven tot aan het einde van het hotel. Daarna klim je weer op de vlonder en ga je nog een keer en nog een keer en nog een keer. Bas en Ray kregen er geen genoeg van maar het werd etenstijd dus ze moesten eruit. Tm heeft zich in de tussentijd vermaakt met het maken van foto's van de groep in de rivier en lekker relaxen in de hangmat.
De douche geeft alleen koud water maar dat zorgt ervoor dat je snel klaar bent. De douche zit in hetzelfde hokje als de toilet en de wastafel. Het is niet meer dan een sproeier aan de muur dus na het douchen is alles drijfnat. De kieren in de planken zorgen ervoor dat het water wordt afgevoerd. Vraagt dus enig aanpassingsvermogen!
Na het eten is het echt pikkedonker en is het enige licht een olielampje op je terras en een lampje op batterijen in de kamer. Een spelletje doen bij het olielampje werd geen succes dus dan toch naar even een spelletje op de ipad. De kamer heeft geen ramen maar een bamboe luikje en bovenin de bamboe muren mooie decoratieve gaten.
We slapen dus straks onder een klamboe en hopen morgen een beetje uitgeslapen te zijn.