Van Bangkok naar Koh Samet

12 augustus 2023 - Koh Samet, Thailand

Wat kunnen nachten lang duren! Het licht in de trein gaat ‘s nachts niet uit. Als je dus in het bovenste bed slaapt dan lig je achter een gordijntje waar vanaf boven het licht je bed in schijnt. Bas lag als Gordon met een slaapmasker op en Tim kon helemaal niet slapen in het licht. Ergens rond middernacht is Tim onderin bij Daan gekropen en toen hij in slaap was is Daan onder de schijnwerper in het bovenste bed gekropen. De treinreis duurt ongeveer 12 uur en de trein laat alle goederentreinen voor. Dat betekent remmen, stilstaan, optrekken, schommelen en weer van vooraf aan.
Rond een uur of half 6 word je gewekt, voor zover je sliep uiteraard, en worden de bedden weer opgeruimd en ingeklapt.

Een uurtje later zijn we in Bangkok en krijgen we een ontbijtbox voor in de bus. De planning is om de boot van 11 uur naar Koh Samet te halen maar helaas komen we in een dikke file terecht. Er zit een vrachtwagen volledig in de kreuk en die dwars op de weg staat.

Als we bij de pier aankomen hebben we dan ook tijd genoeg om te lunchen. Pizza it is! Dan terug naar de pier en met een speedboot ongeveer een kwartiertje varen naar het eiland.

Halverwege de middag zijn we ingecheckt en klaar om lekker even naar het strand te gaan. Het hotel ligt direct aan het strand en het water is lekker warm. De mannen vermaken zich prima in de golven en op het strand.

We zijn allemaal een beetje gaar en dus eten we in het hotel, lekker aan het strand. We hebben geluk dat er vanavond ook een vuurshow is. Het ziet er spectaculair uit! Na de show even lekker het zand afspoelen onder de douche en dan lekker slapen in een echt bed in het donker.