Yellowstone laatste dag

5 augustus 2022 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag de laatste volle dag in Yellowstone. De afgelopen dagen hebben we al heel veel gezien, gedaan en gelopen. Vanmorgen regent het dus we maken geen haast. Alleen Tim wil graag om half 10 naar de safety talk van de ranger bij het visitor center. Maar voordat we daarheen gaan rijden we eerst naar de campingdouches. We zitten helemaal aan het andere eind van de camping dus lopend zou minstens een kwartier zijn. Het is heerlijk om even ongelimiteerd te genieten van warm water en een ruime douche. Daarna snel door (2 minuten rijden) voor de ranger. Na het verhaal van de ranger over wat te doen als je beren onderweg tegenkomt of andere wilde dieren ontbijten we in de camper.

Omdat het nog steeds regent zijn we vandaag niet heel gemotiveerd maar we gaan er toch wat van maken. We rijden vanaf Canyon Village naar het zuiden. Onderweg zien we weer veel bizons. We stoppen bij Mud Vulcano, trekken een regenjas aan en trotseren de motregen. We lopen een trail van verschillende geisers, modderpoelen en bronnen. Daarna snel de camper weer in en opwarmen. We rijden langzaam verder naar het zuiden richting het dorp Grand waar we vanavond op de camping zullen staan.

De volgende stop is West Tump Geyser basin. Omdat het nog steeds regent (en harder dan motregen) jagen we eerst Amerikanen in een auto van een camperparkeerplaats. Dan lunchen we in de camper, relaxen we nog even met het kijken naar natte wandelaars en wordt het tenslotte eindelijk droog. Voor de zekerheid toch naar een regenjas aan (onder de noemer dan blijft het droog) en gaan! We lopen nog een trail langs mooie bronnen maar hebben er al veel gezien dus de motivatie blijft een beetje uit.

We rijden naar het dorpje en bezoeken het visitor centre zodat Tim zijn stempels voor zijn logboek kan halen. Dan begint het weer te regenen en besluiten we om de vieze handdoeken te wassen in de laundry. De meeste handdoeken zijn vies van het dweilen van de lekkage. Gelukkig hebben ze grote machines dus met een uur is alles schoon en droog.

Op naar de camping. De plek die we toegewezen krijgen blijkt er een te zijn waar de takken zo laag hangen dat dat de airco en het zonnepaneel op het dak raken. Dat is niet handig dus terug naar de check in. We krijgen een andere plek toegewezen, wederom helemaal aan het eind van de camping. Lekker rustig! De plek is niet helemaal recht dus we rollen vanavond door de camper.

De jongens genieten van spaghetti met kaas en Ray en Daan nemen de laatste hamburgers uit de vriezer met een broodje. Tim wil na het eten nog even wandelen maar de muggen aan het water genieten van ons als feestmaal. Daan en Bas gaan terug naar de camper en Tim en Ray trekken nog even door het bos. Tenslotte doen we nog een spelletje doble en  kwartet waarna het tijd is om naar bed te gaan.

Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg door Grand Teton naar Pinedale. We zijn een korte week offline geweest omdat we geen bereik hebben hier in het park. Hoewel we hier zeker genoten hebben is het ook wel fijn om straks weer in de bewoonde wereld te zijn.

1. Tonny:
    6 augustus 2022
    Dacht al dat ik verhalen gemist had😆😆 goede
    reis morgen
  2. Wil van Es.:
    7 augustus 2022
    Ik had jullie ook al gemist dacht eerst dat alles al voorbij was , maar heel veel plezier en een prettige dag morgen.