Yellowstone dag 2

3 augustus 2022 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Na een koude nacht ging vanmorgen gelukkig het zonnetje weer schijnen. We staan op een camping zonder voorzieningen dus is het douchen in de koude camper. Op zich is de douche wel lekker warm want het warm water gaat op gas. Maar als je eruit komt, brrrrrr! Daarom laten we de jongens maar gewoon aankleden.

Na het ontbijt zijn we rond half 10 uitgecheckt op de camping en gaan we vandaag het noordelijk deel van het park rijden en lopen. Onze eerste stop is het Norris basin. Voordat we gaan wandelen duiken we eerst een boekwinkeltje in waar we een nieuwe sporenkaart kopen. Niet zo uitgebreid als de vorige maar we doen het ermee.

Bij het Norris Geyer Basin lopen 2 trails, 1 van 2,5 km en 1 van 1 km.We lopen eerst de lange route en maken onderweg mooie foto’s. Tegen de tijd dat de eerste route is gelopen is het ook tijd voor de lunch. Dus hup naar de hut, eten en dan de volgende wandeling. Ook hier weer mooie uitzichten en foto’s.

Vervolgens rijden we van Norris richting Mammoth Hot Springs. Onderweg maken we nog een paar korte stops en wandelingen, onder andere bij de Obsidian Cliff die Tim het liefst in zijn geheel mee naar huis zou willen nemen. Bij Mammoth maken we een wandeling over de Hot Spring Terrraces. Het is ook hier weer klimmen en veel trappen op maar wederom met mooie uitzichten. Dan nog even naar het Visitor Center waar Tim stempels haalt voor zijn reislogboek. Dan is het al half 6 en we moeten nog een heel stuk rijden naar Canyon Village waar onze camping voor de aankomende 2 nachten zich bevindt.

De route van Mammoth naar Tower (het dorpje voor Canyon) is maar 29 kilometer maar we doen er met gemak een uur over. Onderweg zien we in de vallei een paar bizons grazen. We maken mooie foto’s en zien dan een stuk verderop een gigantische kudde grazen. Gelukkig kunnen we ver inzoomen met het fototoestel!

Het laatste stuk van Tower naar Canyon kost ons opnieuw een uur maar dat komt ook omdat we gigantische bergpassen door ploeteren waar we niet harder dan 40 kilometer kunnen rijden maar vaak nog langzamer gaan om te genieten van al het moois van Yellowstone.

Bij de camping checken we in, rijden we naar onze plek (helemaal aan de andere kant van de camping), eten we hot dogs en douchen de jongens in een lekker warme camper. Vannacht naar bed in een lange pyama en warme sokken maar eerst nog even een filmpje op de ipad.

Veel gereden, gezien en gedaan maar nog niet klaar in dit park!