Van Arco naar Yellowstone

1 augustus 2022 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Omdat we best een stukje af te leggen hebben vandaag hebben we de wekker gezet om 7:30 uur. We douchen nog even grondig in de grote douches op de camping. In Yellowstone hebben we geen aansluitingen voor de camper en moeten we douchen onder het piesstraaltje in de camper.

Rond 9 uur koppelen we de boel af en zijn we klaar voor vertrek. De eerste stop is halverwege bij Walmart om nog wat verse boodschappen te halen. We scoren ook een slaapzak voor Tim (onze koukleum) en een bbq omdat we gehoord hebben dat we in Yellowstone wel een kampvuur en kolen bbq mogen gebruiken. Inmiddels is het lunchtijd dus halen we ook cinnamon rolls, muffins, donuts en een droog wit broodje voor Bas en lunchen we in de camper.

Dan door naar de volgende stop: Discovery Grizzle & Wolf center. Dit opvangcentrum vangt dieren op die niet meer in het wild kunnen overleven. We zien zwarte- en grizzly beren, wolven, roofvogels en eekhoorns. Er is ook een informatiecentrum waar we meer feiten leren over de dieren die we buiten zien. De jongens zuigen de informatie op als sponzen.
In de souvenirwinkel kopen we nog een extra berenbel en dan zijn we klaar om Yellowstone in te gaan.

Na de ingang is het nog ongeveer 22 kilometer naar de camping. We zitten midden in de bossen, zonder bereik van mobiele telefoon of internet. Na het inchecken krijgen we een korte maar uitgebreide briefing over waar er beren zijn gezien de afgelopen weken en wat we moeten doen als we een beer op de camping signaleren. We kopen er ook gelijk brandhout en rijden we naar onze plek. We hebben een heerlijke plek op een minuut lopen van de rivier.

Omdat het altijd even duurt voordat de bbq heet is (en hij moet nog in elkaar worden gezet) maken we ons maar gelijk op om te bbq-en. Het is tenslotte al half 6. De bbq zit zo in elkaar, de kolen zijn zo warm en de hamburgers zijn snel vermoord door Ray en Tim. We mikken de kolen in de vuurpit en gooien er brandhout op. Op het rooster van de vuurpit zitten we de koekenpan en dan zijn de stukken burger snel klaar. Nog wat knoflookbroodjes in folie op het vuur en we hebben een lekker avondmaal.

Bas vindt alle beesten/beestjes in het bos nog even niks en blijft in de camper hangen. Tim en Ray gaan op ontdekking uit bij de rivier. Ze komen snel terug om Bas en Daan te halen maar omdat het vuur nog brandt gaat alleen Bas mee terug naar de rivier. Bas vraagt nog of hij zijn zwembroek aan moet doen maar dat hoeft volgens Ray niet. Ze gaan alleen pootje baden.
Na een half uurtje komen Ray en Bas beiden drijfnat terug, Tim was de fotograaf en heeft het droog gehouden.

Het  verhaal waar ze mee thuiskwamen: Bas stond in de rivier en de stroming was te sterk. Daardoor werd hij meegetrokken en moest Ray er ook in om Bas te redden.  Yeah, right! Op de foto’s is toch iets heel anders te zien………….

Bas snel onder de douche om op te warmen en dan lekker met een filmpje op zijn bed onder de deken. Ray en Tim blijven tot het donker is lekker hangen bij het kampvuur.

Al met al een volle maar geslaagde dag. Morgen eens zien wat voor moois er nog meer is in het park.

1. Tam Dubbeling:
    7 augustus 2022
    Haha stel schurken!
  2. Shirley:
    11 augustus 2022
    Daar kon je op wachten natuurlijk, lekker plonzen