Koh Samet

14 augustus 2023 - Koh Samet, Thailand

Vandaag hebben we een hele vrije dag. Op dit eiland schijnt een nature trail te zijn van een paar kilometer. Dus toch op tijd aan het ontbijt en daarna nemen we een songthaew naar het dorp waar het beginpunt is.

We lopen een stukje “jungle” in en treffen een hoop rotzooi en afval aan. Misschien is dit alleen het eerste stukje… De ratten schieten voor onze voeten de bosjes in maar we zetten dapper door. Het pad is niet onderhouden en bovendien zit het vol gigantisch bloeddorstige muggen en termieten. Na een paar honderd meter zijn Daan en de jongens er klaar mee. We gaan terug! Bij de 7 eleven halen we nog voor 10 uur in de ochtend een ijsje en tanken we even bij.
we besluiten over de verharde weg terug te lopen en aan het eindpunt van de trail de jungle in te lopen om te zien of dat beter gaat. Het is bloedheet maar we zetten dapper door, heuvel op en nog meer heuvel op. Onderweg wijst Bas ons op een slangetje. Hij is dood dus we kunnen er even goed naar kijken.
Als we daarna google raadplegen blijkt dat we al voorbij de ingang naar de uitgang zijn gelopen. Helaas pindakaas want we zijn moe en bijna oververhit! Later horen we van een reisgenoot dat de rest van de trail niet veel beter was dan het begin.

Terug op onze kamer tanken we even bij en gaan dan naar het strand. De mannen duiken in de golven en daarna huren we een bodyboard voor Bas. De rest van de groep heeft ook boarden gehuurd en alles wordt gedeeld. We lunchen halverwege de middag in het hotel en daarna gaat Tim lekker even relaxen in de airco met een boek. Bas duikt nog even in de golven en gaat na een uurtje ook even op zichzelf.

Ondanks het lekkere strand, mooie weer en prachtige omgeving zijn we wel een beetje klaar hier op het eiland. Er is verder niet heel veel te doen en we zijn geen mensen die de hele dag op het strand kunnen zijn.

In de avond eten we in het restaurant naast ons hotel en genieten we van de zonsondergang. Om half 8 begint daar de vuurshow (deze trekt iedere avond langs alle restaurants) die gepaard gaat met enorm harde muziek. We betalen snel de rekening en verlaten de herrie. In het hotel duiken we lekker de airco in en sluiten de dag af met een suffe Thaise film.

Morgenochtend inpakken en aan het eind van de middag vertrekken we weer naar het vasteland. In de nacht van dinsdag op woensdag vliegen we naar huis. Wat is het snel gegaan maar wat hebben we toffe dingen gezien en gedaan!

1. Caro:
    14 augustus 2023
    Nog heeeeeel ff genieten dan en alvast een heeeele goeie ✈️✈️ terug. Hier ook lekker weer gelukkig geen regen meer dus de overgang voor jullie niet zo groot hihi garoetjes uit Rotjeknor 💋💋
  2. Tonny:
    14 augustus 2023
    Geweldig genoten van de verhalen en foto's