Lake Louise - Golden

16 juli 2017 - Golden, Canada

Vannacht heeft het veel en hard geregend dus we staan niet echt fris en fruitig op. Omdat het druk zal zijn bij Lake Louise gaan we op tijd op pad. Eerst nog even langs de dump en de bakker en dan snel op weg naar het meer. Ondanks dat we er ruim voor 10 uur zijn is het al ontzettend druk. Gelukkig vinden we een parkeerplek op ongeveer 1o minuten lopen. Als we bij het meer aankomen valt eerst ons oog op een reusachtig hotel dat aan het meer is gebouwd. Wat zonde van het mooie uitzicht. Daarnaast komen er busladingen vol zakjapanners tegelijk aan. Wat een mensenmassa. Het meer valt ons eigenlijk ook een beetje tegen maar dat komt misschien ook wel door de drukte. We hebben het idee dat we mooiere meren hebben gezien op deze reis. We maken wat foto’s en zijn dan ook snel klaar. Terug naar de camper en nog even langs het visitor’s center om de jongens wat nieuwe spelletjes te laten downloaden op de ipad. Net voor de middag vertrekken we naar Yoho National Park. De eerste stop is bij de Spiral Tunnels. Omdat de treinen de tocht naar beneden niet in 1x kunnen maken is er een spiraal tunnel aangelegd. Deze tunnels lopen door de bergen. Heel bijzonder om de goederentrein nog de tunnel in te zien gaan terwijl de voorkant een stuk lager alweer naar buiten komt.

Daarna willen we de Takakkaw Falls bezoeken. Hier kom je alleen via een steile weg naar boven waarbij er een bocht in de weg zit die je met de camper niet in 1x kunt nemen. Je moet een keer extra steken aan de kant van de afgrond. Er staat wel een vangrail maar dat nam de zorgen van Daan niet weg. Er komt gelukkig verder weinig verkeer aan dus we kunnen op ons gemak de klim naar boven maken. Zijn we eindelijk bij de parkeerplaats, hebben we het geluk dat er net een camper vertrekt waardoor we een plekje hebben, gaat het regenen! En niet een paar druppels maar een flinke plensbui. Gelukkig is het etenstijd dus lunchen we op ons gemak in de camper. Na de lunch klaart het weer een beetje op en kunnen we met een regenjas aan alsnog de wandeling naar de waterval maken. Het is inmiddels flink afgekoeld, 13 graden, dus naast de regenjas halen we ook de spijkerbroeken uit de kast. De regenjas is niet alleen voor de regen maar ook voor de waterval. Het water komt met zoveel geweld naar beneden dat je echt nat wordt als je onderaan de waterval staat. Het was de tocht naar boven meer dan waard!
Na deze tocht maken we nog 1 stop in Yoho bij Natural Bridge. De jongens klimmen nog even over de stenen en dan besluiten we om door te rijden naar Golden waar we onze camping hebben geboekt.

Als we uit Yoho rijden wordt het zicht weer steeds slechter en zien we hoog in de lucht de blushelikopters weer vliegen. Gelukkig zitten we een eind uit de buurt van de branden en zoals het er nu uitziet komen we ook niet meer in de buurt tijdens onze reis. In Golden laten we de jongens de benen strekken met een potje voetbal en daarna gaan we boodschappen doen. Eindelijk weer een goede supermarkt en kunnen we de voorraad aanvullen. We maken pizza en pasta en gaan nog even onze reisblog bijwerken. Onze camping ligt pal aan het spoor en ieder kwartier dendert er een trein over het rangeerterrein, wat zullen we lekker slapen…..

1. Oude ome govert:
    17 juli 2017
    Jammer van de regen en aan een trein die langskomt ga je wennen. Wij wennen ook s 's aan de wasmachine van de buurvrouw deze herrie is gelijk aan een dieseltrein.
  2. Ouwerkerkjes:
    17 juli 2017
    lieve Ray, Daan en jongens. ondertussen zitten wij in Frankrijk in de zon maar als het kan lezen we de verhalen. heerlijk om te lezen en mee te genieten. Wi-Fi is helaas te traag om foto's te bekijken dus dat houden we tegoed! geniet van alles en dikke kus van ons!
  3. Tam Dubbeling:
    17 juli 2017
    Hahaha in gedachte zie ik je al zitten daan bij de vangrail....
    Jammer van de vele regen maar ook wel weer goed tegen de bosbranden.
  4. Opa cor:
    17 juli 2017
    Wel gaaf die treinen door de bergen raast .
    Het weer valt tegen jullie vermaken je wel.mooi die watervallen.
    Tot het volgende verhaal en foto,s.
    Groetjes opa.
  5. Dini:
    18 juli 2017
    Wat mooi allemaal. We hopen dat jullie toch nog geslapen hebben. Ze zeggen dat het went een denderende trein maar niet naar 1 nacht. Groetjes x
  6. Shirley:
    18 juli 2017
    Kleine grijns hier mbt de trein, denk dat we dezelfde camping hadden haha. Ook wij hebben absoluut mooiere meren gezien dan Lake Louise. Maar je bent er wel mooi geweest!